محمدجواد حق‌شناس مطرح کرد

رئیسی بزرگ‌ترین قربانی تصمیم شورای نگهبان

کدخبر: ۴۱۴۸۱۳
اقتصادنیوز: ‌یکی از کاندیداهای رد صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری گفت :‌تصمیم امروز شورای نگهبان 4 قربانی داشت که بزرگترین آن آقای رییسی بود .
رئیسی بزرگ‌ترین قربانی تصمیم شورای نگهبان

محمد جواد حق‌شناس درگفت‌وگو با اقتصادنیوز با اشاره به اعلام اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری مدعی شد: تصمیم امروز شورای نگهبان که توسط سخنگویش اعلام شد چند قربانی بزرگ داشت . قربانی اولش  خود نهاد انتخابات بود و اساسا مقوله انتخابات که بر چند مفروض پایه گذاری شده است و آن رقابت در انتخابات، پذیرش حق انتخاب آزاد توسط  مردم ، پذیرش حق انتخاب شدن و این اصل که مردم دارای خرد و قدرت تصمیم گیری بر اساس منافع خودشان  هستند و درست و عاقلانه تصمیم می گیرند که در گام اول ماجرا،‌این موضوع قربانی شد . 

جلسه علنی شورای شهر تهران

وی ادامه داد :‌قربانی بعدی این ماجرا ، ته مانده اعتبار شورای نگهبان و خود نهادی که قانون گذار و قانون اساسی تمهیداتی اندیشیده بود که به عنوان نگهبان قانون اساسی و پاسدار شرع انتخاب شود و این نهاد  را هم قربانی کردند و خود شورای نگهبان  قربانی دوم ماجرا است .

حق شناس معتقد است :‌ قربانی بزرگ خود آقای رییسی است  وی در نظر سنجی هایی که پیش از انتخابات انجام شده بود با فاصله نسبت به دیگران در جایگاه اول قرا داشتند و در این رویکرد نانوشته این شورا رییسی را هم قربانی کرد . 

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اضافه کرد :‌قربانیان کوچک این تصمیم، لاریجانی، پزشکیان ، جهانگیری ، تاج زاده و دیگر نامزدهای واجد شرایطی هستند که  به ناحق از مدار تصمیم سازی خارج شدند 

افرادی که  مصداق رجل سیاسی هستند  و در این لیست نبودند ، قربانیان آخر ماجرا هستند و  معتقدم این روز درتاریخ  سیاسی حقوق اساسی کشور ایران به عنوان روز تلخ و سیاه نام گذاری شود . 

حق شناس در خصوص این که احتمال تجدید نظر در این لیست وجود دارد یا خیر گفت :‌ جامی شکسته شده است ،احتمال دارد با حکم رهبری انقلاب ترمیم شود اما جام دیگر  شکسته است . 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید