آدم‌ربا، آرزو به دل بیت‌کوین ماند!

کدخبر: ۶۳۲۵۹۳
اقتصاد نیوز: آدم ربایان شهرستان اسکو که در مقابل آزادی گروگان خود درخواست بیت‌کوین کرده بودند، دستگیر شدند.
آدم‌ربا، آرزو به دل بیت‌کوین ماند!

به گزارش اقتصاد نیوز به گزارش اکو ایران، حسین وطن خواه، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسکو استان آذربایجان شرقی، اعلام کرد: در پی اعلام و شکایت فردی مبنی بر ربوده شدن دختر ۲۶ ساله‌اش در شهر جدید سهند و مطالبه بیش از ۶ بیت کوین (حدود ۲۰ میلیارد تومان) از سوی آدم رباها، دادستان اسکو با صدور دستورات لازم و با بسیج نیرو‌های فراجا و اداره اطلاعات شهرستان اسکو پس از ۵ روز تلاش شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان (عج)، نیرو‌های فراجا و با هماهنگی دادستان محترم مرکز آذربایجان شرقی پس از شناسایی محل اختفای آدم ربایان طی عملیات شبانه فرد ربوده شده را آزاد و متهمین با قرار بازداشت روانه زندان شدند.

از زمان فراگیرشدن ارزهای دیجیتال، بسیاری از منتقدان این نوآوری، به دلیل قابل‌ردیابی نبودنش، آن را ابزاری برای اعمال مجرمانه و تسهیل‌کننده جابجایی پول برای جنایتکاران می‌دانند. این ایده که بیت‌کوین، ارزی ویژه فعالیت‌‌های مجرمانه است، نخستین بار از زبان سیاست‌گذاران و برخی از صاحبان کسب‌‌وکار مطرح شد. جیمی دیمون ، مدیرعامل بانک جی‌‌پی‌‌مورگان‌، یکی از افرادی است که به این موضوع باور دارد. او مدعی شده که بیت‌کوین فقط برای «جنایتکاران و مردم کره‌شمالی» کاربرد دارد.

با این حال آمارهای جهانی نشان می‌دهد که کمتر از یک درصد از کل تراکنش‌‌های بیت‌کوین در سال ۲۰۲۰ با فعالیت‌‌های غیرقانونی در ارتباط بوده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی