آنچه باید در مورد بسته بندی هوشمندانه بدانید!

کدخبر: ۴۰۸۲۴۳
امروزه بسته بندی معنای دیگری پیداکرده است به گونه ای که در کنار معانی قدیم خود، معنای جدیدی نیز کسب کرده،
آنچه باید در مورد بسته بندی هوشمندانه بدانید!

 از دیرباز تا کنون بدین معنا بود که"بسته بندی از محتویات درونی خود محافظت میکند" این تعریف مقداری کلیشه ای شده، حفاظت از محتویات درونی خود! یعنی پک یک کالا به جز محافظت کردن از محصول کار مفید دیگری ندارد؟ جواب این سوال را در ادامه با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

معنای اولیه بسته بندی کاملا درست بوده و کار اصلی آن نیز همین است محافظت از محتویات درونی خود یعنی چیزی که درون جعبه قرار میگیرد می بایست سالم و بدون آسیب به دست مشتری برسد، اما پک یک کالا در کنار حفاظت خود یک تبلبغ نیز محسوب میشود.

اشکال هندسی استفاده شده، مدل جعبه، توضیحات روی جعبه، رنگ و طرح، لوگوی درج شده همه و همه به نحوه ای تبلیغ هستند که مصرف کننده بدون هیچ گونه نیاز به فرد یا افراد دیگری میتواند با خواندن روی بسته بندی اطلاعات کافی را درک نماید و کالای موردنظر خود را خریداری کند.

بیشتر بدانید: نمونه جعبه و  کارتن بسته بندی انواع محصولات

تا اینجا درباره وظایف بسته بندی سخن گفتیم. نکته ای که حائز اهمیت است بررسی دقیق وظایف بسته بندی نیست، درست است وظایف آن نیز مهم است اما مسئله اصلی تنوع است. برای مثال محصولی را در نظر بگیرید که قصد خرید آنرا داشته و همان کالا با برندهای متفاوت در بسته بندی های متنوع در بازارهایی موجود باشد، این جا انتخاب سخت میشود که کدام محصول و با کدام بسته بندی را تهیه کنید. مسئله مهم ما نیز همین است که در این مقاله میخواهیم راجع به اهمیت بسته بندی در فروش و بازاریابی سخن بگوییم.

فروش شگفت انگیز محصولات توسط بسته بندی های آنها انجام می پذیرند یعنی هرچه پک محصولات مدرن تر وهوشمندتر طراحی شده باشد فروش بهتری را از آن خود میکند. در ادامه میبینید که با رعایت چند نکته ساده میتوانید تاثیر چشمگیری بر فروش کالاهای خود توسط بسته بندی هایشان بگذارید.

طراحی جذاب

استفاده از ایده های خلاقانه را دست کم نگیرید! هرچه خلاقیت و نوآوری استفاده شده در طراحی پک یک کالا بیشتر و قابل رویت تر باشد، میتواند جذابیت بیشتری را در میان مردم از آن خود کند. استفاده مناسب از هارمونی رنگی، توضیحات مناسب روی جلد کالا، شیوه مناسب به کارگیری نوشته و لوگوها و غیره از عواملی هستند که هر یک نیازمند متخصصینی در این زمینه بوده که از فکر خلاق و ایده پرداز یک طراح برمی انگیزد.

بیشتر بدانید: محاسبه آنلاین قیمت جعبه و کارتن انواع بسته بندی در کمتر از 2 دقیقه

انتخاب جسورانه رنگ!

رعایت هارمونی رنگی اولین نکته است که باید بدان توجه کرد، درست است که طرح و رنگ می بایست با یکدیگر همخوانی داشته باشند اما طیف رنگی جسورانه و استفاده از رنگ های شاد و اصطلاح جیغ تاثیر بسیاری بر روی حافظه ی بصری مصرف کننده گذاشته و میتواند جذابیت بسته بندی کالا را دو چندان کند که نتیجه ی آن در افزایش فروش احساس خواهد شد.

بسته بندی جسورانه

توجه به درون بسته بندی

درون بسته بندی نیز به اندازه بیرون آن مهم است. مثلا اگر محصولاتتان از اجزای متفاوتی تشکیل شده است، برای هر یک فضای مجزایی در نظر گرفته و از رنگ های جذاب و جداکننده کمک بگیرید. این حرکت یکی از کارهایی است که کمتر تولید کننده ای بدان توجه کرده اما توجه با آن میتواند تاثیر عظیمی را در فروش بگذارد.

بازی با حواس پنج گانه

سعی کنید تمامی حواس 5 گانه مخاطب را درگیری پک خود کنید. جذابیت بصری، لمسی، بویایی و غیره همگی در کنار یکدیگر بسیار جذاب میباشد. تلاش کنید با طراحی جذاب و مفرح مثلا یک طراحی سه بعدی زیبا توجه مشتریان را به بسته جذب کنید و او را برای انتخاب و خرید محصول ترغیب و آماده نمایید.

بسته بندی جذاب

همه موارد گفته شده میتوانند جذابیت پک را چند برابر افزایش دهند هر یک از عوامل فوق شاید یک نکته ساده باشند اما به کارگیری آنها در کنار یکدیگر میتواند یک شگفتی را خلق کند که جذابیت پک محصولات  را افزایش داده و فروش خوبی را به کالاها اختصاص دهند.

انواع بسته بندی های جذاب

انواع بسته بندی های جذاب زیادی وجود دارند که هر یک برای مصارف گوناگونی استفاده میشوند اما بهترین آنها پک های کارتنی و مقوایی هستند چرا که قابلیت های فراوانی داشته و نسبت به سایر بسته بندی ها از ویژگی های جذابی برخوردارند.

وزن سبک اینگونه پک ها بسیار آنها را متمایز کرده چرا که انواع و اقسام محصولاتی با وزن های سنگین توانسته اند درون این بسته بندی ها جا بگیرند و به راحتی حمل و نقل شوند. امتیاز چاپ بالا یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار این بسته بندی هاست.

درج انواع طرح های اختصاصی تولید کنندگان و هم چنین نداشتن محدودیت در طیف رنگی بیش از پیش این پک ها را در میان مشتریان محبوب کرده و در نهایت قابلیت تجزیه پذیری بالا بسیار بحث برنگیز گشته زیرا امر بازیافت برای همه کشورهای خارجی حائز اهمیت است زیرا با شرایط حاکم بر کره زمین می بایست تا میتوانید در حفظ آن کوشا بوده و با کاهش تولید پلاستیک، در حفظ بقای خودتان نیز قدمی بردارید.

درباره ما

شرکت کارتن سازی آوین پک در کنار تیمی متخصص در طراحی، تولید و فروش و همچنین با به کار گیری ماشین آلات مکانیزه توانسته در رده بهترین کارخانجات جعبه سازی و کارتن سازی تهران و کرج قرار گیرد. تولید کنندگان محترم محصولات داخلی و صادراتی میتوانند با کسب مشاوره رایگان از واحد فروش و واحد طراحی محصول، بهترین بسته بندی های ممکن برای کلای خود  را از صنایع چاپ و بسته بندی آوین پک بخواهند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید