راهنمای مرحله به مرحله ثبت نام در علی بابا

کدخبر: ۵۰۰۹۲۵
راهنمای مرحله به مرحله ثبت نام در علی بابا

شرکت علی بابا در دسامبر 1999 توسط جک ‌ما و 17 نفر دیگر از مؤسسین، تاسیس شد و نسخه اولیۀ فروشگاه اینترنتی علی بابا به وجود آمد. علی بابا برای پیدا کردن تامین کنندگان در چین فعالیت می کند و حتی شرکت های چینی نیز از آن بهره می‌برند. داد و ستد در این پلتفرم اصولا به سه روش مشتری به مشتری(C2C)، بیزینس به بیزینس(B2B) و بیزینس به مشتری(B2C) صورت می پذیرد.

 به دلیل طیف گسترده محصولات و قیمت های نازل کمتر تاجری را می توان یافت که حداقل یک بار از وبسایت های چینی مخصوصا علی بابا خرید نکرده باشد. امروزه این سایت به یکی از بزرگترین ومعتبر ترین سایت های خرید و فروش دنیا تبدیل شده است که در آن خرید فروش هرگونه کالا و بر اساس ضوابط سایت صورت می پذیرد. پرواضح است که کسب و کار های کوچک و متوسط برای موفق شدن در کارشان و همچنین حفظ این موفقیت نیازمند دستیابی به تأمین کنندگان قابل اعتماد و با ثبات می باشند که این امر از طریق Alibaba.com میسر شده است.

در این مقاله فرایند ثبت نام در سایت علی بابا چین را مورد برسی قرار داده ایم.

علی بابا چگونه عمل میکند؟

محصولات متنوع

شما میتوانید کالای مورد نظرتان را از طریق منوی جستجو و یا دسته‌بندی های موجود در سایت بیابید. فرآیند تامین منابع از جستجوی یک محصول گرفته تا پرداخت تمام هزینه ها به صورت آنلاین انجام می‌شود. این وبسایت طیف وسیعی از دسته‌ بندی محصولات از پارچه و پوشاک گرفته تا لوازم جانبی، قطعات صنعتی و دیگر ابزارها را شامل می‌شود. به غیر از معرفی و فروش محصول و خدمات، امکان انجام تبلیغ کسب و کار اینترنتی، تبلیغات رایگان و پولی هم وجود دارد. همچنین می‌توان رفتار مصرف کننده را با تکیه بر داده‌های سیستم بررسی کرد.

حمل و نقل  در علی بابا چگونه است؟

در بخش خدمات حمل و نقل نیز علی بابا یک شریک تجاری به نام Cainiao Network دارد. هدف این مجموعه انجام کلیه خدمات لجستیک به مدت ۲۴ ساعت در داخل چین و ۷۲ ساعت در سایر نقاط جهان است.

شیوه پرداخت در پلتفرم

روش های متفاوتی برای پرداخت هزینه خرید از علی بابا وجود دارد. شما میتوانید از سرویس پرداخت علی پی به عنوان یکی از زیر شاخه های شرکت علی بابا استفاده کنید. پی پل، کارت های اعتباری از جمله امریکن اکسپرس، مستر کارت، ویزا کارت و ... نیز از شیوه های متداول پرداخت است.

انواع تامین کنندگان

در علی بابا تامین کنندگان به دو دسته طلایی و غیر طلایی تقسیم میشوند. تفاوت آن ها این است که یک تامین کننده طلایی برای افزایش رتبه، خدمات بازاریابی و غیره، حق بیمه میپردازد. همچنین عضویت طلایی سه سطح مختلف دارد: پایه، استاندارد و ویژه که هر کدام از این سطوح، صفحه وب شخصی خود را به اعضا ارائه می‌دهند. وجه تمایز این سه سطح در محدودیت تعداد ارسال محصول، جایگاه قرارگیری محصول در رتبه بندی نتایج سایت و مسائلی از این دست است.

ثبت نام گام به گام در علی بابا

مانند بسیاری از دیگر وبسایت های چینی برای خرید از علی بابا در ایران اولین قدم ثبت نام و ساخت اکانت در این وبسایت است. شما میتوانید با دنبال کردن راهنمای زیر به راحتی این کار را انجام دهید:

  1. به صفحه ورود بروید و روی دکمه join free کلیک کنید.

  2. ایمیل خود را وارد کنید، تیک پذیرفتن قوانین را بگذارید و سپس next را بزنید.

  3. در این مرحله یک ایمیل برای شما ارسال خواهد شد. لینک ایمیل را دنبال کنید و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. شما به عنوان خریدار باید تیک buyer را بزنید و در قسمت company name اسم خودتان را وارد کنید.

  1. در قسمت my Alibaba دکمه sign in or register را بزنید.

  2. روی نوشته register کلیک کنید.

  3. در این قسمت کشور خود را انتخاب کنید و بقیه موارد خواسته شده را وارد کنید.

در آخر دکمه submit را فشار دهید.

امیدواریم از این مقاله استفاده برده باشید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید