خرید ارز تتر؛ جایگزین مناسب سرمایه گذاری در دلار

کدخبر: ۵۰۱۹۸۹
احتمالا خود شما و یا اطرافیانتان پیرو تورم و افزایش قیمت دلار دست به تبدیل کردن دارایی ریالی خود به دلار زدید.
خرید ارز تتر؛ جایگزین مناسب سرمایه گذاری در دلار

 و از این راه پیرو کاهش ارزش پول ملی به دنبال حفظ ارزش پول خود هستید. در این مقاله سعی نداریم به درست بودن یا غلط بودن این کار اشره کنیم. اما میخواهیم راهکاری در اختیار شما قرار دهیم تا به جای دلار فیزیکی، دلار دیجیتال خریداری کنید.

تتر (Tether) یک رمز ارز مبتنی بر بلاک چین است که توکن‌های موجود در بلاک چین آن با ارز‌های فیات مانند دلار، یورو و یِن ژاپن پشتیبانی می‌شود و به ازای تتر موجود ارز فیات  ( دلار فیزیکی ) در یک حساب بانکی نگهداری می‌شود. تتر با نشان USDT در بازار ارزهای دیجیتال و صرافی های رمز ارزی قابل خرید و فروش است.

بهترین راه برای خرید ارز تتر صرافی ارز دیجیتال پینگی است که در ادامه مراحل خرید و نگهداری از رمز ارز تتر را به تفصیل توضیح میدهیم.

استیبل کوین تتر (USDT)

USDT  یک رمز ارز یا کریپتوکارنسی پایدار - استیبل کوین (Stable Coin) است که معادل یک دلار آمریکا است. در سایت coinmarketcap.com،  USDT در بین 5 ارز دیجیتال برتر قرار دارد، البته این رتبه گاهی بین ارزهای بالانشین ممکن است جابه‌جا شود.

در واقع، ارز تتر Tether یک ارز دیجیتال بلاک‌چین محور است که توسط ارزهای فیات مانند دلار پشتیبانی می‌شود.

ارز دیجیتال تتر چگونه به وجود آمد؟

این رمز ارز ابتدا با نام Realcoin در جولای سال ۲۰۱۴ شروع به کار کرد.USDT  که با نام Tether شناخته می‌شود و یک ارز دیجیتال پایدار است. بارزترین ویژگی مهمترین استیبل کوین بازار این است که از نوسانات بازار ارزهای دیجیتال محفوظ است و همواره قیمت آن برابر یک دلار است.

در واقع تتر به عنوان ابزاری برای کنترل عدم پایداری قیمت در معاملات رمز ارزها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این ترتیب این ارز دیجیتال بلاک چین محور هم از امکانات ارزهای دیجیتال بهره‌مند است و هم مشابه ارزهای رایج فیزیکی، فاقد نوسانات قیمت رمز ارزها می‌باشد و قیمت نسبتاً ثابتی دارد.

ارز دیجیتال USDT ابتدا روی پلتفرمی به نام اُمنی (Omni) ارائه شد. پلتفرم اُمنی یک زیرلایه روی شبکه بلاکچین بیت کوین است که امکان تبادل توکن های مختلف را در بستر این شبکه فراهم می‌کند. در ادامه ارز دیجیتال تتر به‌ صورت توکن ERC-20 در بستر شبکه اتریوم و در حال حاضر در بلاکچین های ترون و ایاس نیز ارئه میشود.

 ارزهای DAI ,BUSD ,USDC ,TUSD هم از آخرین جایگزین های ارائه شده برای USDT هستند که همگی معادل یک دلار آمریکا هستند.

عموما تریدرها زمانی که بازار مبادلات ارزهای دیجیتال نوسان و افت قیمت‌های شدید دارد، با تبدیل رمز ارزهای خود به استیبل کوین هایی نظیر تتر گام مؤثری در حفظ ارزش دارایی خود بر میدارند.

آموزش خرید تتر، از کجا شروع کنم؟

استفاده از صرافی ارز دیجیتال آنلاین، بهترین راه برای خرید Tether است. این صرافی‌ها در واقع سایت‌هایی روی اینترنت هستند، که با پرداخت ریال از طریق درگاه بانکی امکان خرید تتر و سایر ارزهای دیجیتال را برای شما فراهم می کنند.

ابتدا باید در صرافی حساب کاربری ایجاد کنید و پس از انجام مراحل احراز هویت و تایید کارت بانکی خود، مبلغ ریالی معادل برای خرید را واریز و سپس برای خرید تتر اقدام کنید.

صرافی‌ها از نظر کیفیت خدمات و قیمت خرید و فروش می‌توانند متفاوت باشند. قبل از ثبت‌نام در یک صرافی، با بررسی سایت و جستجو مطمئن شوید که معتبر است.

علاوه بر آن قیمتی که جهت خرید تتر به شما ارائه می کند بالاتر از قیمت بازار نبوده و همچنین هزینه کارمزد یا فی معامله جهت خرید را حتما بررسی نمایید.

5  نکته مهم انتخاب بهترین صرافی برای خرید تتر

همانطور که اشاره کردیم چند نکته را زمان خرید هر ارز دیجیتالی، مخصوصا ارزهای پر کاربرد نظیر USDT  باید بررسی کنید.

  1. قیمت تتر

  2. فی یا کارمزد معامله

  3. شبکه هایی که امکان انتقال ارز روی آن وجود دارد ( فی شبکه برای انتقال ارز تتر در بستر شبکه ترون بسیار پایین و معادل 1 تتر است )

  4. واریز رمز ارز به کیف پول چقدر طول خواهد کشید

  5. انتقال ارز تتر با سرعت انجام میشود یا خیر ؟

صرافی پینگی به عنوان بازار مطمئن رمز ارزها در ایران امکان خرید و فروش تمامی ارزهای دیجیتال در بستر صرافی آنلاین با کارمزد مناسب را فراهم کرده است.

کاربران گرامی می‌توانند در کنار استفاده از سایت رسمی پینگی جهت خرید و فروش در حجم های بالا با مراجعه حضوری به دفتر مرکزی این صرافی در اصفهان معاملات خود را به صورت حضوری هم انجام دهند. جهت هماهنگی برای خرید و فروش در حجم بالا حتما با پشتیبانی آنلاین در ارتباط باشید.

نحوه خرید تتر از صرافی پینگی

فروش و خرید ارز تتر از صرافی پینگی در سریع‌ترین زمان ممکن  و در سه گام زیر قابل انجام است.

  • ایجاد حساب کاربری: ابتدا در سایت ثبت نام کنید.

  • احراز هویت: انجام روند احراز هویت و ثبت اطلاعات کارت بانکی، طبق دستور پلیس امنیتی فتا در تمامی صرافی های ایرانی الزامی است. شما در پینگی در سریعترین زمان ممکن پس از ارسال مدارک احراز هویت میشود. حداکثر زمان انتظار جهت تایید احراز هویت 30 دقیقه می باشد.

  • خرید و فروش تتر: پس از ورود به بازارهای معاملاتی (مارکت) یا بخش صرافی با حداقل مبلغ ۱۰۰ هزار تومان می‌توانید Tether بخرید. حداقل مبلغ برای فروش هم 100 هزار تومان است.

مارکت خرید و فروش تتر در صرافی پینگی با حد ضرر

در صورت خرید تتر، چطور از آن نگه‌داری کنم؟

سوال بیشتر خریداران تتر این است که تترهای خود را کجا نگه داریم؟ خیلی از افراد بخصوص معامله‌گران تترهای خود را در صرافی نگه‌داری می‌کنند.

با توجه به اینکه صرافی پینگی برای تمامی ارزهای دیجیتالی که ارائه میکند دارای کیف پول اختصاصی است، شما میتوانید با اطمینان خاطر پس از خرید ارز تتر آن را در کیف پول اکانت خود در صرافی پینگی نگهداری نمایید.

در غیر این صورت با ثبت درخواست برداشت به آدرس کیف پول دلخواه خود بر بستر اتریوم یا ترون میتوانید دارایی خود را به مقصد مورد نظر انتقال دهید.

تتر یکی از معدود ارزهای دیجیتالی است که دسترس‌پذیری بسیار بالایی دارد و روی ده‌ها کیف پول (نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری) قابل ذخیره‌سازی و انتقال است. و میتوان آن را روی کیف پول های نرم افزاری و سخت افزای نگهداری کرد. در ادامه لیست کیف پول های معتر نرم افزاری و سخت افزاری برای نگهداری تتر اعلام شده است.

انواع کیف پول نرم افزاری تتر

  1. کیف پول متامسک

  2. کیف پول Exodus

  3. کیف پول تراست ولت

انواع کیف پول سخت افزاری تتر

کیف پول مای اتر (MyEtherWallet)

کیف پول اومنی (OmniWallet)

کیف پول تتر (Tether Wallet)

کیف پول کوینومی (Coinomi)

کیف پول اگزودوس (Exodus)

بایننس والت (Binance Wallet)

کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S)

کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

کیف پول نکسو (Nexo Wallet)

 

قیمت تتر (USDT)

از آنجایی که به ازای هر USDT، یک دلار ذخیره می‌شود، همیشه انتظار می‌رود، قیمت تتر ثابت باشد اما گاهی این قیمت در بازار مبادلات جهانی زیر یک دلار و تا محدوده 0.98 دلار معامله می شود.

که دلیل این امر را می‌توان به عرضه و تقاضا در صرافی‌های مختلف دانست. به عنوان مثال، برخی انتظار دارند سریعتر تتر خود را به دلار واقعی تبدیل کنند، لذا USDT را ارزان‌تر از یک دلار می‌فروشند. اما این قضیه در صرافی‌های ایرانی گاهی بر عکس است و شما به دلیل تقاضای بالا و عرضه محدود گاهی ناچار هستید، USDT را گران‌تر بخرید. بنابراین برای پیدا کردن ارزانترین قیمت تتر یا خرید تتر ارزان ، صرافی پینگی بهترین جا برای شما خواهد بود تا بدون نگرانی از حجم و قیمت معاملات خود را انجام دهید.

آیا تتر برای سرمایه گذاری به جای دلار مناسب است؟

آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان‌پذیر است؟

در صورتی که صرافی‌های آنلاین را برای خرید و فروش ارز تتر انتخاب کرده اید، باید قبول کنید که فرآیند احراز هویت از شرایط اصلی این نوع صرافی‌ها می‌باشد. صرافی‌های آنلاین برای این که بتوانند از وقوع برخی از جرایم مانند پولشویی و … جلوگیری به عمل آورند، از کاربران می‌خواهند تا احراز هویت انجام دهند.

لازم است بدانید شما نمی‌توانید بدون احراز هویت از صرافی‌های ایرانی تتر خریداری کنید، تمامی صرافی‌های ایرانی شما را ملزم به انجام احراز هویت می‌کنند. این فرآیند در صرافی پینگی در کمتر از 5 دقیقه انجام می شود.

جمع بندی

تتر به راحتی با سیستم بانکی فیات در ارتباط است و این فقط به دلیل ارتباط شفاف فیات نیست. در مقایسه با بیت کوین ، تتر، متمرکز، مجاز و وابسته به اعتماد است. پس میتوانید با خیالی آسوده نسبت به خرید تتر به جای دلار اقدام کنید و این دلار دیجیتال را در صرافی یا کیف پول دلخواه تا مدت زمان مد نظر خود نگهداری نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید