گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار رمزارزها

تهدید معاملات دیفای توسط خزانه داری آمریکا

کدخبر: ۵۶۵۹۱۲
اقتصادنیوز: بیت کوین که طی یکی دو روز اخیر چند بار کانال 28000 دلار را از دست داد و دوباره به همین کانال برگشت، در تلاش است تا بالای این نرخ تثبیت شود.
تهدید معاملات دیفای توسط خزانه داری آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز ، امروز وضعیت بیت کوین بد نیست و با رشد قیمت کمتر از یک درصد، در حدود نرخ 28000 دلار معامله می شود. خریداران در تلاش هستند تا قیمت را بالای 28000 دلار حفظ کنند اما با توجه به فاصله کم قیمت تا کانال 27000 دلار، هر لحظه ممکن است کانال قیمتی عوض شود.

بازدهی هفتگی بیت کوین به حدود 2 درصد منفی رسیده اما در مقیاس ماهانه همچنان وضعیت خوب است و تابلو معاملات، رشد 26 درصدی در بازه یک ماهه را نمایش می دهد.

بیت کوین با ارزش بازار 541 میلیارد دلاری طی شبانه روز گذشته حدود 10 میلیارد دلار معامله شده که یکی از کم ترین رقم ها طی چند ماه گذشته محسوب می شود.

معمولا وقتی ارزش معاملات پایین می آید، فروشندگان راحت تر می توانند قیمت را پایین بکشند که البته باید دید این بار هم چنین اتفاقی رخ می دهد یا خیر.

بهبود ارزش معاملات اتریوم

اتریوم به عنوان بزرگ ترین آلت کوین بازار امروز حدود یک درصد رشد داشته و هم اکنون در حدود قیمت 1870 دلار معامله می شود.

برخلاف بیت کوین که در مقیاس هفتگی افت کرده، اتریوم طی این مدت رشد کوچکی داشته و حدود 2 درصد به قیمت آن افزوده شده است. در مقیاس ماهانه هم اتریوم 19 درصد رشد را به ثبت رسانده است.

ارزش بازار اتریوم 225 میلیارد دلار و ارزش معاملات آن طی شبانه روز گذشته 5 میلیارد دلار است. طی مدت اخیر ارزش معاملات اتریوم بهبود یافته و دوباره توانسته به حدود نصف ارزش معاملات بیت کوین برسد. مدتی بود که ارزش معاملات اتریوم حدودا یک سوم ارزش معاملات روزانه بیت کوین می شد اما حالا این نسبت، بهبود یافته است.

رشد محدود آلت کوین ها

برای آلت کوین ها امروز تقریبا روز خوبی است. تعداد کمی از نمادها منفی هستند و در فهرست 50 ارز برتر بازار، لیدو دائو با افت 3 درصدی بیشترین کاهش قیمت را داشته است. آوی هم کمی بیشتر از یک درصد افت کرده و چند آلت کوین دیگر که افت قیمت داشته اند، کمتر از یک درصد کاهش قیمت را ثبت کرده اند.

البته در فهرست نمادهای مثبت هم هیجان زیادی وجود ندارد و فایل کوین با رشد 4 درصدی بیشترین رشد قیمتی را دارد. Conflux هم با رشد 3 درصدی دیگر نماد پربازده امروز محسوب می شود. سایر نمادهای مثبت هم که تعداد آن ها زیاد است، رشدی کمتر از 3 درصد داشته اند.

تهدید معاملات دیفای توسط خزانه داری آمریکا

ارزش بازار ارزهای دیجیتال امروز با رشد کمتر از نیم درصد به 1.18 تریلیون دلار رسیده است. ارزش معاملات هم 22 درصد کاهش یافته و رقم 26 میلیارد را نمایش می دهد.

ارزش معاملات استیبل کوین ها 23 میلیارد دلار بوده و کمتر از 3 میلیارد دلار معامله هم در بخش دیفای انجام شده است. اخیرا وزارت خزانه داری آمریکا از معاملات دیفای به عنوان یک تهدید ملی یاد کرده و خواستار وضع قوانین سرسختانه برای آن شده است.

از نظر این وزارت خانه، معاملات دیفای کانون توجه هکرها، مهاجمان باج افزار، سارقان و کلاهبرداران شده و از آن برای پول شویی استفاده می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۰ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید