تاثیر عوامل زمینه ای بر جذب منابع کارآفرینی

روزهای آفتابی به نفع استارتاپ ها!

کدخبر: ۵۱۱۹۱۸
نتایج یک تحقیقات نشان می‌دهد در روزهای آفتابی احتمال اینکه سرمایه‌گذار برای استارت آپ پیدا کنید بیشتر است.
روزهای آفتابی به نفع استارتاپ ها!

به گزارش اقتصادنیوز، تحقیقی که توسط گری دوشنیتسکی، دانشیار استراتژی و کارآفرینی در مدرسه بازرگانی لندن (LBS) و سایان سرکار، دانشجوی دکترا در LBS، با عنوان «اینجا خورشید می آید: تاثیر عوامل زمینه ای بر جذب منابع کارآفرینی» انجام شده، به عاطفه و احساسات سرمایه گذاران توجه کرده است.

در این تحقیق نظریه ای با در نظر گرفتن تأثیر عواملی مانند تغییرات در محیط فیزیکی  بر روحیه سرمایه‌گذار و در نتیجه احتمال سرمایه‌گذاری شکل گرفته است.

نویسندگان با استفاده از داده‌های اختصاصی در مورد استارت‌آپ‌هایی از شتاب‌دهنده‌های اروپایی دریافتند، کسانی که روز دمو آن‌ها در روز آفتابی‌تری بوده، احتمال سرمایه‌گذاری واقعی در استارت‌آپ‌شان بیشتر بوده است.

دوشنیتسکی توضیح می دهد: «ما به تغییر بین روزها نگاه می کنیم. بنابراین، اگر دو روز آفتابی داشته باشیم، انتظار تغییری نداریم. اما اگر دیروز ابری بود و امروز آفتابی است - احتمال سرمایه گذاری در روز جاری را بیشتر پیش بینی می کنیم.»

دوشنیتسکی می‌افزاید: «با تکیه بر نظریه‌های روان‌شناختی و اقتصاد رفتاری، ما پیش بینی می کنیم عوامل زمینه‌ای (آفتاب بیشتر) بر خلق و خوی شما تأثیر می گذارد و تصمیم شما را شکل می دهد.»

علاوه بر این، این تأثیر مثبت برای سرمایه گذاری ها در مراحل اولیه نیز قوی تر بود. این نشان می‌دهد که عوامل طبیعی و زمینی می‌تواند آن چیزی باشد که به نفع شما تمام می‌شود.

به تازگی مطالعاتی  در زمینه‌های سرمایه‌گذاری و موفقیت یا شکست آنها، یا به ویژگی‌های خود استارت‌آپ یا ویژگی‌های سرمایه‌گذاران انجام شده، اما این تحقیق نشان می‌دهد که دسته دیگری از عوامل – یعنی عوامل آب و هوایی و طبیعی – می‌توانند به همان اندازه تأثیرگذار بوده و مستحق توجه باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید