حباب سکه به چه امیدی است؟

قمار سکه روی طلا و دلار

کدخبر: ۳۶۲۶۶۰
دیروز عصر احتیاط در بازار سکه بالا رفت و به تدریج فروش‌ها بیشتر شد. امروز هم با وجود افزایش نسبی قیمت دلار، سکه همچنان نظاره‌گر است و حرکت افزایشی را آغاز نکرده است. به نظر می‌آید سکه‌بازان به افزایش قیمت طلای جهانی و رسیدن نرخ ارز مورد انتظارشان، امید بسته‌اند.
قمار سکه روی طلا و دلار

به گزارش اقتصادنیوز، امروز اونس طلا با نوسان پایین و در محدوده 1950 دلار درجا می‌زند. اما دلار کانال 27,400 تومان را نیز به خود دید. با اینحال، معامله‌گران سکه هنوز سردرگم هستنند. سکه در قیمت 13 میلیون و 250 هزار تومان، بیش از 700 هزار تومان حباب دارد. سکه فردایی، امروز روندی کاهشی را طی کرد و به میانه کانال 13 میلیون و 100 هزار تومان نیز رسید. 

2 نگاه در طرفداران سکه وجود دارد؛ نخست آنکه آنها امید زیادی به بازگشت طلا به بالای سطح 2 هزار دلار دارند. از نظر آنها ریسک‌های موجود در اقتصاد جهان همچنان پابرجاست و طلا در کوتاه‌مدت بار دیگر رنگ هزاره سوم را می‌بیند. با اینحال، آنها احتمال کشف واکسن برای کرونا را نادیده می‌گیرند یا حداقل جدی تلقی نمی‌کنند. چرا که اگر واکسن به شکل عمومی توزیع شود، مهمترین ریسک سیاسی از خانه امن سرمایه‌ها می‌گریزد. 

نگاه دوم این است که اگر هم طلا طبق پیش‌بینی سکه‌بازان حرکت نکرد، از طریق تحریک انتظارات، دلار داخلی خود را به سطح مدنظر سکه می‌رساند. اگر سکه بخواهد در ارقام فعلی تثبیت شود، نرخ دلار باید تا 29 هزار تومان بالا بکشد. این ریسک در حالی انجام می‌شود، که اگر اتفاقات بین‌المللی باب میل بازار ارز نباشد، افول انتظارات و ریزش نرخ ارز از احتمال بالایی برخوردار خواهد بود. با اینحال سکه‌بازان احتمال وقوع گشایش در دیپلماسی خارجی را هم کم می‌دانند. 

با تمام این تفاسیر، اگر سکه بالای 13 میلیون تومان تثبیت شود، احتمال رشد حبابی منتفی نیست و سایر بازارها به تدریج با این فلز گران‌بها هماهنگ خواهند شد. کمااینکه امروز سکه در محدوده قیمتی ثابت ماند و حتی روندی کاهشی را استارت زد، تا دلار کمی خود را بالا بکشد. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید