18 ماه تا تولید خودرو هیبریدی-برقی

کدخبر: ۳۶۳۴۴۸
راهبردهای رسیدن به پلتفرم خودروهای هیبردی-برقی در نخستین جلسه مشترک ایران خودرو و مپنا بررسی شد.
18 ماه تا تولید خودرو هیبریدی-برقی

به گزارش اقتصادنیوز، در این نشست، راهبردهای پلتفرمی ایران خودرو در توسعه خودروهای هیبریدی، استراتژی های تامین قطعات و برآورد قیمتی خودروهای هیبریدی-برقی، تشریح شد. به گزارش ایکوپرس معاون طراحی،‌ توسعه و تکوین محصول ایران خودرو در این نشست، با بیان این که پلتفرم K132 برای توسعه خودروی هیبریدی-برقی درنظر گرفته شده، عنوان کرد: تمام اجزای این پلتفرم متعلق به ایران خودرو است و قابلیت بالایی برای برقی سازی نیز دارد.

کیانوش پورمجیب تصریح کرد: به گونه‌ای برنامه ریزی کرده ایم که این خودرو را به سمت صنعتی سازی ببریم و اگر زمینه های اقتصادی فراهم شود،‌ آماده تولید انبوه هستیم.

پورمجیب با بیان این که اگر خودرویی خوب و در سطح استانداردهای جهانی تولید کنیم،‌ می توان به بازارهای صادراتی هم اندیشید، اضافه کرد: اگر همکاری های مشترک شکل گرفته و جنبه اجرایی پیدا کند می توان پیش‌بینی کرد ظرف 18 ماه خودروی برقی مبتنی بر پلتفرم K132 قابل عرضه باشد.

مدیرعامل بخش تولید مپنا نیز در این نشست،‌ از آمادگی مپنا برای فراهم کردن زیرساخت توسعه خودروی هیبریدی-برقی خبر داد و گفت: در زمینه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری شارژر توانمندی لازم وجود دارد.

محمدرضا روشنی مقدم  افزود:  امکان جمع آوری اجزای پلتفرم برقی نیز توسط مپنا فراهم است. این توانایی با شکل گیری استارت آپ در این شرکت ایجاد شده است.

روشنی مقدم تاکید کرد:‌ آماده همکاری با خودروسازان در زمینه های مورد نظر آنان به‌عنوان توسعه دهنده،‌ تامین کننده و یا شریک در تامین اجزای کلیدی خودروی برقی هستیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید