شیائوپنگ موتورز به دنبال خودروهای پرنده؛

انقلاب بزرگ چینی ها در خودروسازی

کدخبر: ۳۶۳۸۳۰
یک استارتاپ چینی با تمرکز بر روی توسعه و تحقیقات بخش خودروهای برقی پرنده به دنبال انقلابی بزرگ در تاریخ خودروسازی است و در این راه با غول‌های این صنعت رقابت می‌کند.
انقلاب بزرگ چینی ها در خودروسازی

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از سی ان بی سی، استارتاپ نوپای «شیائوپنگ موتورز» که مورد حمایت غول چینی «علی بابا» است و به عنوان یکی از رقبای سرسخت تسلا در زمینه خودروهای برقی شناخته می‌شود، این بار دست به سرمایه‌گذاری در زمینه فناوری اتومبیل‌های پرنده زده است و این مسئله را به عنوان بخشی از استراتژی بلند مدت این شرکت در نظر گرفته است.

این خودروساز الکتریکی در نمایشگاه خودرو پکن اولین سری از وسایل نقلیه برقی پرنده را رونمایی کرد. این استارتاپ چینی اعلام کرده است که در حال توسعه فعالیت خود در حوزه خودروهای برقی پرنده است.

خودرو پرنده

خودرو پرنده چگونه است؟

این وسیله نقلیه با هشت پروانه و فریم کپسول مانند خود بیشتر از یک خودرو پرنده به یک پهپاد حامل انسان شباهت دارد. نمونه اولیه توسط شیپنگ هایتک ساخته شده است، این بخش یک واحد فن‌آوری است که اکثریت سهام آن متعلق به شرکت شیپنگ و مدیر عامل این شرکت هی شیائوپنگ است.

شرکت شیپنگ در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که این واحد بخشی از تحقیق و توسعه طولانی مدت شرکت است و استراتژی اصلی کسب و کار و توسعه بدون تغییر باقی می ماند. این شرکت سود حاصل از تحقیقات را در زمینه هایی مانند فن‎آوری‌های دقیق و نقشه برداری سرمایه گذاری و هزینه خواهد کرد.

آن گونه که شرکت شیپنگ اعلام کرده است، این وسیله نقلیه پرنده می‌تواند تا دو مسافر را در خود جای دهد و برای پرواز در ارتفاع کم - از 5 متر تا 25 متر - طراحی شده است و با توجه به استفاده از موتورهای برقی به جای موتور جت نیازی به باند برای پرواز ندارد و عمود پرواز است. البته این پروژه کماکان در مرحله ایده پردازی است و این شرکت نیز اعلام کرد که قبل از اقدام به هرگونه سرمایه گذاری قابل توجه، چشم انداز وضعیت بازار را دقیقا ارزیابی خواهد کرد. خودروسازانی از جمله تویوتا موتورز، جیلی، دایملر و جنرال موتورز به دنبال سهم خود از این صنعت نوپا هستند.

خودرو پرنده

چشم‌انداز آینده خودروهای پرنده

برایان گو، مدیر ارشد این استارتاپ چینی، طی مصاحبه‌ای در حاشیه نمایشگاه اتومبیل پکن به خبرگزاری سی ان بی سی گفت: « این پروژه بیشتر یک تحقیق و توسعه با چشم انداز بلند مدت است نسبت به آن که ما واقعا در این زمینه در حال حاضر به تحرک در بازار فکر کنیم.»


>>> بیشتر بخوانید:

 حمله چین به بازار خودروهای برقی اروپا


او درباره دلیل سرمایه گذاری شرکت خود در این حوزه نیز افزود: « ما فکر می‌کنیم که در آینده نه تنها وسایل نقلیه برقی از ویژگی‌های حرکت هوشمند و رانندگی خودکار برخوردار خواهند بود، بلکه با کمک سایر فن‌آوری ها و دستگاه‌های دیگر نیز می‌توانند یک اکوسیستم چند بعدی ایجاد کنند. چنین ایده‌ای بسیار هیجان انگیز خواهد بود و به همین دلیل است که ما در آن بخش سرمایه گذاری می‌کنیم و به دنبال اکتشافات بیشمار بیشتری هستیم.»

لازم به ذکر است که مقررات موجود در این زمینه تاکنون اصلی‌ترین مانع توسعه ساخت و عرضه پهپادهای جابه‌جا کننده انسان و اتومبیل‌های خودران بوده است.

خودرو پرنده

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید