معادله جالب بازار سیگار ایران؛ رشد همزمان صادرات و قاچاق در سال 99 + جدول

کدخبر: ۳۶۳۸۷۵
آخرین وضعیت قاچاق و صادرات سیگار تا نیمه تابستان سال جاری اعلام شد.
معادله جالب بازار سیگار ایران؛ رشد همزمان صادرات و قاچاق  در سال 99 + جدول

به گزارش اقتصادنیوز، داده های اعلام شده از سوی وزارت صنعت؛ معدن و تجارت نشان دهنده آن است که در کنار رشد صادرات سیگار در پنج ماه منتهی به مرداد سال جاری نسبت به مدت مشابه سال شاهد رشد قاچاق سیگار نیز بوده ایم.  

آمار مقایسه صادرات سیگار

براساس داده‌های اعلام شده در مدت زمان مورد بررسی صادرات سیگار رشدی 184 درصدی داشته است، با توجه به داده های اعلام شده در نیمه تابستان سال جاری مجموع صادرات سیگار برابر با 71 میلیون نخ سیگار بوده که نسبت به 25 میلیون نخ سیگار صادر شده در مدت زمان مورد بررسی در مدت مشابه سال قبل شاهد رشد 184 درصدی صادرات در این بخش بوده ایم.

اما برآورد قاچاق سیگار نیز در مدت زمان مورد بررسی نشان دهنده آن است که در این دوره در مجموع بیش از 7 میلیارد و 360 میلیون نخ سیگار نیز از کشور قاچاق شده که با توجه به 4 میلیارد و 510 میلیون نخ سیگار قاچاق شده در مدت مشابه سال قبل می توان گفت برآوردها از قاچاق بیش از 63 درصدی سیگار حکایت دارد.

برآورد مصرف سیگار در بازه زمانی مورد بررسی نیز بیش از 27 میلیارد و 8 میلیون نخ سیگار بوده که براساس آمار اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به دوره زمانی مشابه سال قبل تغییری نداشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید