بورس به محدوده خطر نزدیک شد

کدخبر: ۳۶۴۱۹۶
بازار سرمایه برای دومین روز کاری پیاپی با افت سنگین مواجه شد تا به کمترین مقدار سه ماه اخیر خود سقوط کند.
بورس به محدوده خطر نزدیک شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه خراسان، فشار عرضه در بورس در حالی است که سرمایه گذاران به دلیل ریزش های اخیر و قانون گذاری های پیاپی دچار سردرگمی و هراس هستند و همچنان خروج از بورس یا نوسان گیری را به سهامداری بلندمدت ترجیح می دهند.

 با افت ۵۵ هزار واحدی شاخص کل در معاملات دیروز، سطح این شاخص به یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحد رسید. آخرین بار شاخص در ۱۰ تیرامسال این سطوح را تجربه و از آن عبور کرده بود. افت ۳.۵ درصدی شاخص کل در کنار افت ۱.۳ درصدی شاخص کل هم وزن در حالی رخ داد که همچنان در بورس فضای التهاب، ترس و سردرگمی وجود دارد.

اگرچه همچنان برخی فضای بازار را نوسانی توصیف می کنند و منتظرند تا با خوردن قیمت نمادهای بزرگ به کف، حمایت ها تشدید شود و شاخص بازگردد، برخی هم موج کاهشی قوی تری را پیش بینی می کنند. موجی که مهم ترین محرک آن کاهش حجم معاملات در اثر ممنوعیت معاملات الگوریتمی و حذف نوسان گیران از بازار با محدودیت های اخیر است.

استدلال این گروه این است که با غلبه فشار فروش در بورس طی دو ماه اخیر، به تازگی تقاضای نوسان گیری در کف های قیمتی منجر به تعادل در بخشی از بازار می شد. البته برخی هم معتقدند که با رشد نرخ ارز، باید منتظر موج صعودی جدیدی در شرکت های بزرگ صادراتی بود. این تحلیل های متفاوت در کنار فضای مبهم و پرتلاطم اقتصاد کلان کشور و وضعیت سیاسی، باعث سردرگمی سرمایه گذاران و هراس آن ها شده است. تغییر مداوم سیاست ها و قوانین نیز بر شدت سردرگمی ها افزوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید