ترامپ رکورد اوباما را شکست + نمودار

بالاترین نرخ بیکاری «قبل از انتخابات» ریاست‌جمهوری آمریکا ثبت شد

کدخبر: ۳۶۴۸۷۲
انتظار می‌رفت که نرخ بیکاری ماه سپتامبر آمریکا 8.2 درصد اعلام شود یعنی ۰.2 درصد کاهش در مقایسه با ماه قبل. اما آمارجدید منتشر شده 0.5 درصد کاهش را نشان داده‌است. با این‌حال ترامپ همچنان یکی از بدترین نرخ‌های بیکاری تاریخ آمریکا را در اختیار دارد.
بالاترین نرخ بیکاری «قبل از انتخابات» ریاست‌جمهوری آمریکا ثبت شد

به گزارش اقتصادنیوز، امروز در ساعت هشت و نیم به وقت نیویورک و 16 به وقت تهران آمار نرخ بیکاری آمریکا به همراه داده‌های مرتبط منتشر شد. نرخ بیکاری آمریکا در پایان سپتامبر 7.9 درصد اعلام شد در حالی انتظار می‌رفت به 8.2 درصد کاهش یابد. آمار پیشین نرخ بیکاری در ماه اوت 8.4 درصد بود. اگرچه این نرخ بیکاری نسبت به پیش‌بینی‌ها بسیار مثبت بوده است اما در تصویر کلی هنوز یکی از بالاترین آمار بیکاری در ماه‌های مشابه در دهه‌های گذشته محسوب می‌شود.

نرخ بیکاری آمریکا

بالاترین نرخ بیکاری میان‌دوره از جنگ‌جهانی دوم

کاهش بیش از حد انتظار نرخ بیکاری می‌تواند به این معنا باشد که سرعت ترمیم اقتصادی سریع‌تر از پیش‌بینی‌ها بوده، که نقطه روشنی در  چشم‌انداز تاریک اقتصادی به شمار می‌رود. اما اهمیت این آمار حتی بیش از این است. این مجموعه داده‌ها آخرین گزارش اشتغال ماهانه آمریکا تا پیش از برگزاری انتخابات آمریکا خواهند بود و از این جهت نیز بسیار حائز اهمیت است. قبل از وقوع همه‌گیری کرونا، زمانی که نرخ بیکاری در پایین ترین سطح 3.5 درصد بود، ترامپ امید داشت که از این حربه به عنوان یکی از مهم‌ترین برگ‌های برنده خود در انتخابات استفاده کند.

اما اکنون دونالد ترامپ رکورد بالاترین نرخ بیکاری قبل از انتخابات را، میان روسای جمهور‌ پس از جنگ جهانی دوم ، از آن خود کرده است.  اگرچه اقتصاد ایالات متحده از شوک پاندمی کرونا سریع‌تر از پیش‌بینی خارج شده است، اما بسیاری از اقتصاددانان نگرانند که چشم انداز اقتصادی در ماه‌های آینده، به دلیل کاهش چشمگیر احتمال تصویب محرک های مالی، ترس از امواج جدیدویروس کرونا و تنش در مورد نتایج انتخابات، تاریک‌تر شود.

نرخ بیکاری دوره ترامپ قبل از انتخابات دوره دوم در مقایسه با موقعیت مشابه باراک اوباما در سال 2012، تنها 0.1 درصد بالاتر است. نرخ بیکاری دوره اوباما قبل از انتخابات دوره دوم در نتیجه رکود بزرگ جهانی 7.8 درصد اعلام شده بود. اما هم اوباما و هم رونالد ریگان (با 7.3 درصد نرخ بیکاری در ماه سپتامبر قبل از انتخابات سال 1984) موفق شدند مجدداً انتخاب شوند.

با این توضیح اگر چه انتشار آمار بیکاری آمریکا، می‌تواند چالشی بزرگ برای کمپین او ایجاد کند، اما بعید به نظر می‌رسد که این آمار به تنهایی توان ممانعت از تمدید قرارداد اجاره 4 سال آینده کاخ سفید برای او را داشته باشد.

نرخ بیکاری آمریکا

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید