پیش بینی بازار ارز روز شنبه/کرونای ترامپ، قیمت دلار را عقب می‌برد؟

کدخبر: ۳۶۴۹۱۱
اقتصاد نیوز: دلار هفته پر نوسانی را سپری کرد و درنهایت پشت مرز 30 هزار ایستاد تا دومین هفته پیابی باشد که پشت سقف مقاومتی قرار می‌گیرد.
پیش بینی بازار ارز روز شنبه/کرونای ترامپ، قیمت دلار را عقب می‌برد؟

به گزارش اقتصاد نیوز امروز روز مهمی در بازار دلار است ازیک‌طرف برای برخی معامله گران چند قدم بیشتر نمانده تا از دروازه 30 هزار عبور کنند از طرف دیگر برخی معامله گران با تردید به عبور از مرز نگاه می‌کنند و ترجیح می‌دهند پشت خاک‌ریز 30 هزار آرایش معاملاتی خود را طراحی کنند.

پیش‌بینی قیمت دلار از معاملات پشت خطی

امروز دلار به‌احتمال‌زیاد با کاهش قیمت معاملات خود را آغاز می‌کند؛ روز جمعه، بازیگران در معاملات پشت خطی عموماً فروشنده بودند و قیمت کمی از مرز 30 هزار تومان فاصله گرفت. بسیاری از معامله گران تأکید بر احتیاط در خرید دارند برخی معامله گران با استفاده از اصطلاح بازاری‌ها تصور می‌کنند قیمت در بازار فردا شل کند. شل کردن در بازار معادل اصلاح در سایر بازارها است اما اصلاحی که احتمالاً با برگشت روبرو باشد.

درباره بازار ها بیشتر بدانید:

پیش بینی قیمت سکه در روز شنبه

 

اثر کرونای ترامپ بر قیمت دلار در بازار ایران

عده ای از معامله گران اعتقاد دارند که مثبت شدن تست کرونای رییس جمهور آمریکا، شانس او برای بردن رقابت انتخاباتی و ماندن در کاخ سفید را کاهش می دهد. حتی بامداد امروز خبر انتقال ترامپ به یک بیمارستان نظامی در گروه های معاملاتی و کانال های این گروه ها به شدت پوشش داده شد تا نشان دهد بازار اخبار مروبط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را با وسواس زیادی دنبال می‌کند. این موضوعی است که می تواند کمی جهت انتظارات را تغییر دهد و باعث افت سمت تقاضا شود.

قیمت دلار در هفته سوم مهر

رفتار بازار ساز در مرز دلار 30 هزار

با این حال، جدا از وضعیت ترامپ که به طور موقت می تواند بازار ارز را تحت تاثیر قرار دهد، رفتار بازارساز در نزدیکی مرز 30 هزار تومان نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. آیا بازارساز از فرصت عقب نشینی مقطعی معامله گران استفاده می‌کند و با عرضه شدید ارز، قیمت را دچار کاهش زیادی می‌کند یا هم چنان ترجیح می دهد با قیمت دلار مدارا کند و در وقت غیرمنتظره تری، عرضه ارز خود را کلید بزند؟

پیش‌بینی قیمت دلار از کانال درهم

معامله گران برای پاسخ به این سوال در ابتدای روز کمی صبر خواهند کرد و بی محابا در موقعیت خرید قرار نخواهند گرفت. در این میان، شروع قیمت حواله درهم هم اهمیت زیادی دارد. آخرین خبرها حکایت از عقب نشینی درهم در معاملات پشت خطی دارد. درهم اگر بالای محدوده 8 هزار و 200 تومانی باقی بماند، به‌احتمال‌زیاد دلار را وارد کانال 30 هزار تومانی خواهد کرد. با این حال، به نظر می رسد که امروز حواله درهم با کاهش قیمت و زیر مرز یاد شده معاملات خود را شروع کند.

اگر فردا بازار دلار و درهم با افزایش قیمت کار خود را آغاز کنند، نشان می دهد که گروهی از معامله گران با رفتارهای هیجانی در پشت خط، توانستند عده زیادی را در یک روز تعطیل دچار ضررهای سنگین کنند. شگفتی فردا این است که دلار و درهم افزایشی آغاز به کار کنند.

پیش‌بینی قیمت دلار از کانال تحلیل گران فنی

تحلیل گران فنی برای هفته پیش رو روند را اصلاحی پیش‌بینی می‌کنند. منظور از اصلاح ریزش قیمت در بازار دلار است برخی از آنان به معامله گران توصیه می‌کند در صورت خرید حد ضرر را رعایت کنند. از نگاه این تحلیل گران که بر مبنای قیمت هرات بازار را رصد می‌کنند قیمت 30 هزار تومان در بازار تهران سقف مقاومت روانی است و با توجه به روندها احتمال دارد قیمت هرات تا سطح 28 هزار عقب برود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید