دو نفتکش ونزوئلا برای تحویل نفت به مشتریان اعزام شدند

کدخبر: ۳۶۵۸۳۵
دو نفتکش متعلق به ونزوئلا که مجموعا حامل حدود ۱.۲ میلیون بشکه نفت سنگین هستند، در حال رساندن نفت به مشتریان این کشور هستند.
دو نفتکش ونزوئلا برای تحویل نفت به مشتریان اعزام شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، تشدید تحریمهای آمریکا علیه مالکان و مدیران کشتی‌هایی که با ونزوئلا همکاری می کنند، مانع از سفر آنها به بنادر این کشور شده است و در نتیجه شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا برای تحویل صادرات نفت، به استفاده از ناوگان کشتی‌های خود روی آورده است.

آمار رفینیتیو آیکان نشان داد نفتکش کولون که پیش از این آریتا نام داشت و نفتکش پارناسو در سپتامبر از پایانه های PDVSA عزیمت کردند اما تا هفته جاری موقعیت یابشان را روشن نکرده بودند.

این کشتی‌ها اکنون مسیر کشتی ونزوئلایی ماکسیمو گورکی را دنبال می کنند که اوایل سپتامبر با حدود دو میلیون بشکه نفت به مقصد آسیا حرکت کرد.

کشتی کولون آسیا را به عنوان مقصد خود مشخص کرده است.

شرکت PDVSA در اوت تحویل نفت با نفتکشهای خود را به برخی از مشتریانش پیشنهاد کرد تا به خریدارانی که به دلیل تحریمهای آمریکا، قادر نیستند برای حمل نفت ونزوئلا کشتی کرایه کنند، کمک کند.

آمریکا با هدف تشدید فشار علیه دولت نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا، از ژوئن مالکان کشتی را در لیست سیاه قرار داده و تهدید کرده است هر نفتکشی که صادرات نفت ونزوئلا را تسهیل کند، تحریم خواهد شد.

با وجود این که اکثر کشتی‌های شرکت PDVSA فرسوده بوده و در شرایط سفر در آبهای بین المللی نیستند اما این شرکت از شماری از کشتی‌هایی که همچنان بیمه و گواهینامه های معتبر دارند و همچنین کشتی‌هایی که تحت قرارداد اجاره در اختیار دارد، استفاده می کند.

بر اساس گزارش رویترز، در راستای این اقدام، شرکت PDVSA اخیرا نام برخی از این کشتی‌ها و پرچمشان را تغییر داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    کارگزاری مفید