دلار رسمی در تعقیب دلار آزاد است

بازار ارز در حال تکمیل الگوی کاهشی؟

کدخبر: ۳۶۵۹۱۳
به نظر می‌­آید بازار ارز نفس­های آخر را در کانال 29 هزار تومان می­گذراند، برخی تکنیکالیست‌ها معتقدند که دلار در این سطح در حال ایجاد یک الگوی کاهشی است.
بازار ارز در حال تکمیل الگوی کاهشی؟

به گزارش اقتصادنیوز، دلار تهران دیروز بار دیگر به مرز 30 هزار تومان حمله‌­ور شد، اما همچون دفعات قبل، از لمس این سطح قیمتی عاجز ماند. به نظر هنوز اطمینان خریداران به این سطح قیمتی پایین است. احتمال دیگر هم این است که عرضه در این نقطه به اوج خود برسد.

اما این بار دلار 29 هزار تومانی یک تفاوت مهم با سری‌­های قبل داشته است، در دفعات قبل نرخ قیمت رسمی به این کانال نمی­‌رسید، اما این بار بازارساز ارزی به قیمت حمله برده تا نشان دهد ترسی از قیمت بازار ندارد. همین استراتژی پیشروی دلار در بازار آزاد را با تردید همراه کرد. رشد قیمت دلار در صرافی­‌ها در روزهای اخیر، باعث شد تا سطح تقاضا وشلوغی بازار نیز به کنترل درآید.

سیگنال هرات

دیروز نرخ دلار در بازار هرات، بیش از حد معمول به دلار تهران نزدیک شد. اما وقتی واکنشی از سمت تهران ندید، تصمیم به عقب­نشینی گرفت. هرات در بازار امروز نیز به کف 29 هزار تومان رسید تا فاصله مطمئن از دلار تهران داشته باشد.

از آن سو، درهم امارات نیز همچنان نرخ 29,700 تومانی را توجیه می­کند. پیگیری­‌های «اقتصادنیوز» نشان می‌­دهد که بازارساز ارزی آماده حمله از جناح درهم است. برخی معتقدند که درهم هنوز به منطقه خطر، نرسیده است. اگر به منطقه خطر نزدیک شود، احتمال حمله و تزریق افزایش خواهد یافت. 

نگاه تکنیکال

از آن طرف، تحلیلگران تکنیکال بر این باورند که نزدیک شدن دوباره قیمت به کانال 30 هزار تومانی، می­تواند تکمیل کننده یک الگوی کاهشی باشد. برخورد دوباره قیمت به یک سقف مشخص، تداعی کننده الگویی به نام الگوی دوقلوی سقف است؛ اگر این بار هم دلار نتواند از این سقف عبور کند، احتمال ریزش آن تقویت خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید