سرفیس لپ تاپ ارزان قیمت عرضه کرد؛

جنگ در بازار لپ تاپ های ارزان قیمت /استراتژی جدید مایکروسافت

کدخبر: ۳۶۶۸۷۱
شرکت مایکروسافت به دنبال تسخیر بازار لپ تاپ‌های ارزان قیمت و اقتصادی، لیدر جدید و با صرفه اقتصادی خود (Surface Laptop Go) را به بازار عرضه خواهد کرد.
جنگ در بازار لپ تاپ های ارزان قیمت /استراتژی جدید مایکروسافت

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فورچون، شرکت مایکروسافت لپ تاپ جدید و ارزان‌تری را به مجموعه شناخته شده خود یعنی گروه سرفیس اضافه کرد و وارد ارزان‌ترین بخش بازار رایانه‌های شخصی شده است. قیمت لپ تاپ سرفیس جدید بسیار به صرفه و اقتصادی است تا رقابت در بازار تولید لپ تاپ های اقتصادی نیز هیجان انگیزتر شود. به نظر می‌رسد این استراتژی مایکروسافت به دلیل افزایش چشمگیر تقاضا از سوی مصرف کنندگان و کارگران برای آموزش کار در خانه اتخاذ شده است.

سرفیس لپ تاپ گو؛ ارزان قیمت و جذاب

قیمت این مدل از لپ تاپ های مایکروسافت که با نام سرفیس لپ تاپ گو (Surface Laptop Go) شناخته می‌شود، تنها 550 دلار است که در میان لپ تاپ های این شرکت بسیار ارزان قیمت به نظر می‌رسد. سرفیس گو دارای یک صفحه لمسی 12.4 اینچی، حسگر اثر انگشت برای ورود به سیستم و پردازنده قدیمی نسل 10 اینتل است. مایکروسافت این لپ تاپ را برای پیش سفارش در دسترس قرار داد و آغاز پروسه تحویل آن را نیز از تاریخ 13 اکتبر آغاز کرده است. پیش از این ارزان‌ترین لپ تاپ سرفیس هزار دلار قیمت داشت و مربوط به سرفیس لپ تاپ 3 با صفحه نمایش 13.5 اینچی بود.

پیت کیریاکو، معاون بخش توسعه سرفیس در شرکت مایکروسافت، در بیانیه‌ای عنوان کرد: «ایده انجام دادن کار از راه دور و یادگیری از خانه در ابتدا موقت و کوتاه مدت به نظر می‌رسید. حالا اما برای احساس ماندگاری بیشتری برای بسیاری از ما دارد. هدف ما طراحی یک سرفیس برای هر اشخاص، همه سبک‌های کاری و در همه جا است.  ما می خواهیم انواع طرح‌ها ، رنگ‌ها و قیمت است.»

2Zfmlm8X2va8

جنگ در بازار لپ تاپ های ارزان قیمت

این اعلامیه در حالی منتشر می شود که همه گیری فروش انواع لپ تاپ‌ها ، به ویژه کروم بوک های ارزان قیمت‌تر که از سیستم عامل گوگل کروم استفاده می‌کنند را افزایش داده است. گروه ان‌پی‌دی (The NPD Group) در گزارشی اعلام کرده است که فروش دستگاه های کروم بوک در دوره شش ماهه بین ماه مارس تا آگوست 60 درصد در مقایسه با مدت مشابه خود در سال 2019 افزایش یافته است. این در حالی است که همین آمار برای فروش لپ تاپ های ویندوز در مدت زمان مشابه حدود 40 درصد افزایش یافته است.

این شرکت تحقیقاتی خاطرنشان کرد، مصرف کنندگان معمولا برای خرید یک رایانه شخصی کروم بوک هزینه‌ای معادل نیمی از آنچه برای یک رایانه مبتنی بر ویندوز هزینه می‌کنند. دستگاه های ارزان‌تر مایکروسافت در حالی به بازار عرضه می‌شوند که پیش‌تر شرکت اپل نیز اعلام کرد که به زودی نخستین لپ تاپ با استفاده از پردازنده طراحی شده توسط اپل عرضه خواهد شد. شایعات به گوش رسیده خاکی از آن است که احتمالا این مدل مک بوک نیز ارزان قیمت خواهد بود.


>>> بیشتر بخوانید

 نسخه جدید نرم افزار آفیس بدون نیاز به پرداخت هزینه اشتراک


شرکت مایکروسافت همچنین نسخه جدیدی از تبلت سرفیس ایکس (Surface X) با ظاهری جالب اما مورد انتقاد قرار گرفته را ارائه داده است که به جای پردازنده‌های معمولی Intel، ویندوز را روی تراشه سفارشی ARM اجرا می‌کند. نسخه 2020 این تبلت 13 اینچی با همان قیمت مدل ابتدایی آن یعنی 1000 دلار و طراحی اولیه خود با ضخامتی 7.3 میلی متری یا 0.28 اینچی در دسترس است.

maxresdefault

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید