فشار کرونایی بر کادر درمان بیشتر شد؛

جابجایی دلهره آور رکوردهای کرونا در ایران

کدخبر: ۳۶۸۶۵۵
آمار کرونا در روز جاری نشان از ثبت سه رکورد دیگر داشت. گویی کرونا قصدی برای توقف ندارد و قرار است آمار روز به روز جابجا شود.
جابجایی دلهره آور رکوردهای کرونا در ایران

به گزارش اقتصادنیوز، مهرماه کرونازده ایران سیاه آغاز شد و سیاه تر به پایان رسید. براساس آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت از شدت شیوع کرونا در ماه مهر، تعداد مبتلایان روزانه بازهم رکوردی جدید را به ثبت رساند. 

طبق آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت فوتی های روزانه 30 مهرماه گرچه نسبت به روز قبل کاهشی شده است اما این عدد هنوز بالای مرز 300 نفر قرار دارد.

آمار بازهم جابجا شدند

گویی کرونا قصدی برای توقف ندارد و قرار است آمار در ایران روز به روز جابجا شود، چه آنکه آمار در آخرین روز اولین ماه پاییز بازهم با ثبت رکوردهای جدید همراه شد. 

مسیر صعودی مبتلایان روزانه

امروز شمار مبتلایان روزانه که دیروز مرز 5 هزار نفر را رد کرده بود، با 22 درصد افزایش به 5 هزار و 616 نفر رسید. این میزان متاسفانه بالاترین میزان مبتلایان روزانه کرونا از بدو ورود کووید-19 به ایران تاکنون بوده است. بزرگی رقم تعداد مبتلایان کرونایی در روز جاری و تغییر پی در پی این متغیر طی روزهای اخیر، نشان از ادامه این روند در روزهای آتی دارد.

مشخصا افزایش تعداد مبتلایان و بیماران کرونایی می تواند احتمال بستری شدن را نیز افزایش دهد، آنچنان که آمار روز جاری نشان می دهد شمار بستری های روزانه رکورد دیروزی خود را دوباره شکسته و به میزان 2 هزار 340 نفر رسیده است. این آمار نسبت به روز قبل 3.82 درصد رشد داشته است.

فشار بر کادر درمان بیشتر شد

تعداد بیماران وخیم در ماه مهر نیز با جابجایی زیاد و روند صعودی همراه بوده است. آنچنان که تعداد این بیماران در روز جاری با 51 نفر افزایش به 4 هزار و 861 نفر رسیده است.

کنار هم قرار گرفتن رکورد بستری های روزانه و شمار بیماران وخیم در روز گذشته نشان از فشار حداکثری روزانه کادر درمان در روز گذشته دارد.

کرونا30 مهر

فوتی ها همچنان بالاتر از 300 نفر

تعداد فوتی های کرونا نیز هرچند کاهشی 10 نفری نسبت به روز قبل داشته اما هنوز بالای مرز 300 نفر قرار دارد. در سه روز گذشته طبق آمار رسمی وزارت بهداشت 971 نفر به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. این در حالی است که این رقم طبق گفته های رئیس ستاد مقابله با کرونا حداقل نصف آمار واقعی فوتی های کرونایی است. 

دلایل افزایش آمار مبتلایان از زبان معاون وزارت بهداشت و درمان

آمار خطرناک کرونا در روزهای اخیر شرایط را برای مبارزه با این بیماری دلهره آور تر کرده است. طبق گفته معاون وزارت بهداشت در روزجاری این افزایش شمار مبتلایان و رکورد های پی در پی بیماران وخیم میتواند ناشی از دو عامل باشد

1- بیماران زمانی به بیمارستان مراجعه می کنند که حالشان وخیم شده است این اتفاق باعث می شود که شمار بیمارن بدحال مدام رو به افزایش باشد.

2 - دومین آماری که می تواند عاملی برای رشد مبتلایان روزانه باشد آن است که بسیاری از مبتلایان اعضای یک خانواده هستند. این نکته نشان می دهد رعایت موازین بهداشتی در درون خانواده ها کمتر از بیرون از خانه جدی گرفته می شود. 

در نهایت علاوه بر رعایت فاصله گذاری ها و رعایت موازین بهداشتی مقابله با کرونا تمرکز و توجه بیشتر به پروتکل ها در درون خانواده نیز می تواند نقش بسزایی را در کاهش تعداد مبتلایان روزانه ایفا کند.

کرونا30 مهر

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید