خودروسازان برای افزایش قیمت مجوز گرفتند/ افزایش یکباره یا دو مرحله ای قیمت خودروها؟

کدخبر: ۳۶۹۴۱۷
رئیس شورای رقابت اعلام کرد: براساس مصوبه اردیبهشت ماه خودروسازان می‌توانند حداکثر تا سقف اعلامی نرخ تورم بخشی از سوی بانک مرکزی در سه ماهه سوم امسال افزایش قیمت‌ها را اعمال کنند.
خودروسازان برای افزایش قیمت  مجوز گرفتند/ افزایش یکباره یا دو مرحله ای قیمت خودروها؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، رضا شیوا، با اشاره به اینکه براساس مصوبه اردیبهشت ماه امسال در شورای رقابت، خودروسازان می‌توانند هر سه ماه یک بار براساس نرخ تورم بخشی که از سوی بانک مرکزی اعلام می شود حداکثر افزایش قیمت‌ها را در محصولات اعمال نمایند، اظهار کرد: در حال حاضر ایدرو مسئول نظارت بر بخش خودرو هست و آنها از شورای رقابت خواستند تا افزایش قیمت‌ها را تأیید کند، این در حالی است که این موضوع نیازمند تأیید شورای رقابت نیست بلکه مطابق مصوبه امکان افزایش قیمت‌ها متناسب با نرخ تورم بخشی وجود دارد.

وی تاکید کرد: البته پیشنهاد شده در سه ماهه چهارم امسال متغیرهای کیفیت و بهره‌وری نیز در دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو لحاظ و متناسب با آنها تصمیم‌گیری در مورد قیمت‌ها انجام شود.

اختصاصی تسنیم|رئیس شورای رقابت: خودروسازان برای افزایش قیمت در پاییز مجوز گرفتند

رئیس شورای رقابت تاکید کرد: خودروسازان می‌توانند حداکثر تا سقف نرخ تورم بخشی اعلامی از سوی بانک مرکزی افزایش قیمت‌ها را در محصولات خود یکباره یا در دو مرحله انجام دهند.

به گفته شیوا تعیین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو با رای 12 نفر از اعضای شورا به همراه سه ناظر انجام گرفته و این موضوع نشان می‌دهد این دستورالعمل به صورت کارشناسی تعیین شده است،  این درحالیست که برخی در تما‌س‌ با بنده اعلام می‌کنند که افزایش قیمت‌ها را لحاظ نکنید، که باید بگویم این دستورالعمل حاصل توافق کارشناسان مربوطه است و با اکثریت آرا به تصویب رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید