راه اندازی سامانه پذیرش آنلاین شرکت‌ها در بورس

کدخبر: ۳۶۹۹۰۸
اقتصادنیوز :‌معاون امور ناشران و اعضای بورس از راه اندازی سامانه پذیرش آنلاین شرکت‌ها خبر داد.
راه اندازی سامانه پذیرش آنلاین شرکت‌ها در بورس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه خبری بازارسرمایه ایران، مجید نوروزی با اعلام این خبرگفت: با توجه به برنامه توسعه ای بورس اوراق بهادار تهران در حوزه پذیرش اوراق بهادار مبنی بر الکترونیکی کردن فرآیند پذیرش اوراق بهادار در بورس تهران، سامانه پذیرش راه اندازی شده است.

وی افزود: این سامانه در نشانی اینترنتی http://Listing.tse.ir با ارائه درخواست پذیرش شرکت به همراه قرارداد مشاور پذیرش و نامه معرفی نماینده توسط مشاور پذیرش، در دسترس مشاور پذیرش قرار گرفته و با تکمیل مستندات پرونده پذیرش (مطابق ماده ۲۵ دستورالعمل مربوط)، پرونده پذیرش شرکت در دستور کار هیات پذیرش قرار می‌گیرد.

با توجه به اینکه شرط لازم برای طرح موضوع در جلسه هیات پذیرش، تکمیل مدارک و مستندات اشاره شده در دستورالعمل پذیرش و بر اساس فرم‌های مصوب است، کسری مدارک پرونده پذیرش هر شرکت به شیوه آنلاین (استخراج شده از سامانه پذیرش) در تارنمای بورس تهران با عنوان «شرکت های متقاضی پذیرش» قرار داده شده است که  از منوی «ناشران و پذیرش» بخش «پرونده های پذیرش سهام» نیز در دسترس است.

گفتنی است اکنون بورس تهران برنامه توسعه این سامانه را با هدف سهولت بیشتر در کاربری، دسترسی تمام شرکت‌های متقاضی به تمامی فرآیند و فرم های پذیرش، پاسخ دهی آنلاین به سوؤالات همه کاربران (اعم از شرکت های متقاضی فعلی و بالقوه)، سوؤالات احتمالی در فرآیند پذیرش (frequently asked questions) و ... را  در دستور کار دارد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید