٦ میلیار دلار از ثروت افسانه ای این مرد یک شبه بر باد رفت

کدخبر: ۳۷۰۱۶۳
بیل گیتس بیش از ۶ میلیارد دلار از ثروتش را در یک روز از دست داد.
 ٦ میلیار دلار از ثروت افسانه ای این مرد یک شبه بر باد رفت

به گزارش اقصادنیوز به نقل از ایسنا، همزمان با ریزش شدید شاخص های بورسی در جهان، ثروتمندان جهان شاهد کاهش چشمگیر ثروت خود بوده اند. آن طور که محاسبات شاخص ثروتمندان بلومبرگ نشان می دهد به دنبال سقوط شدید شاخص های بورسی در روز بیست و هشتم اکتبر، جف بزوس، بنیان گذار و مدیرعامل آمازون و ثروتمندترین فرد جهان در مجموع ۶.۷۶ میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داده است. 


لینک مرتبط؛
پیش‌روی جف بزوس در روز عقبگرد رقبا؛
ضرر ۱۴میلیارد دلاری ثروتمندان آمریکا در یک روز


بنا بر گزارش راشاتودی، این کاهش ثروت تنها محدود به بزوس نبوده و بیل گیتس- بنیان گذار مایکروسافت نیز متحمل خسارت ۲.۳ میلیارد دلاری شده است. ثروت ایلان ماسک- بنیان گذار خوروسازی تسلا و گروه فضایی اسپیس ایکس ۴.۲۴ میلیارد دلار و ثروت مارک زاکربرگ- بنیان گذار فیس بوک ۵.۷۵ میلیارد دلار ریزش داشته است.

تمامی افراد دیگر حاضر در فهرست ۱۰ ثروتمند نخست جهان یعنی برنارد آرنو، موکاش آمبانی، وارن بافت، استیو بالمر، لری پیج و سرگی برین نیز به دنبال سقوط سنگین شاخص های بورسی در روز گذشته متحمل خسارت های میلیارد دلاری شده اند. ریزش نمادهای بورسی به ویژه در بین نمادهای بزرگ قابل توجه بوده است. 

سقوط شاخص داوجونز اینداستریال اوریج که مهم ترین شاخص بورس نیویورک نیز محسوب می شود از همه سنگین تر بوده و این شاخص بدترین عملکرد روزانه خود را از ماه ژوییه به ثبت رساند. به گفته کارشناسان، صعود مجدد آمار مبتلایان به کرونا در سراسر جهان و احتمال بازگشت قرنطینه های سختگیرانه و همچنین سردرگمی بازارها از برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که قرار است سوم نوامبر برگزار شود در ثبت این عملکرد بد موثر بوده اند. 

سهام وال استریت

علاوه بر بورس آمریکا، دیگر بورس های مهم جهان در اروپا، آسیا و اقیانوسیه نیز شاهد ریزش های سنگینی بودند و این مساله باعث شد میلیاردرهای آسیایی و اروپایی نیز با کاهش قابل توجه ثروت خود مواجه شوند. 

لازم به ذکر است شاخص شانگهای کامپوزیت بورس چین تنها شاخص مهم صعودی جهان در روز گذشته بود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید