راه اندازی سامانه شکایت ارزی و بانکی

کدخبر: ۳۷۰۳۷۲
سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی با حضور رئیس کل بانک مرکز ی به صورت رسمی افتتاح شد.
راه اندازی سامانه شکایت ارزی و بانکی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه از امروز سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: طی دو یا سه ماه گذشته و به منظور برطرف کردن برخی نواقص احتمالی، این سامانه به طور آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرده بود اما طی روز جاری این سامانه به طور رسمی افتتاح شد.

دکتر همتی افزود: پیش از این پاسخگویی و پیگیری درخواست ها و انتقادات مردمی، از طریق ادارات مختلف در بانک مرکزی انجام می‌شد؛ اما در حال حاضر این موارد به صورت متمرکز و با هدف یکپارچه‌سازی امر پاسخگویی از طریق «سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی» پیگیری می‌شود.

همتی

عالی‌ترین مقام بانک مرکزی با بیان اینکه سامانه ارتباطات مردمی گامی مهم در گره‌گشایی از مشکلات مردم است، گفت: مردم عزیز می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی یا از طریق شماره تماس ۲۷۰۶ درخواست خود را در حوزه مسائل شبکه بانکی و پولی و ارزی کشور مطرح کنند. این سامانه می تواند در رسیدگی سریع تر نسبت به مشکلات مردم موثر باشد.

رئیس شورای پول و اعتبار درباره سازوکار این سامانه تصریح کرد: برخی از درخواست‌ها و سوالات مردمی توسط کارشناسان این سامانه پاسخ داده می شود و در صورت نیاز به پیگیری بیشتر، درخواست ها به واحد مربوطه ارجاع می شود و کد رهگیری به شخص ارائه و از طریق همان کد رهگیری پیگیری‌های لازم بر روی موضوع انجام می‌شود.

گفتنی است، هم اکنون سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی با شماره تماس 2706 به صورت رسمی کار خود را آغاز کرده است. این سامانه با 40 اداره تخصصی بانک مرکزی در ارتباط است و از طریق آن درخواست‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن رسیدگی می شود.

براین اساس، هموطنان می‌توانند هرگونه شکایت، انتقاد، درخواست و پیشنهاد خود درباره بانک مرکزی و شبکه بانکی را از طریق شماره تماس 2706 یا از طریق پرتال سامانه ثبت و رسیدگی به شکایات بانک مرکزی به آدرس https://crm.cbi.ir/ مطرح کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید