با رنگ باختن انتظارات منفی؛

حباب قیمت سکه پودر شد

کدخبر: ۳۷۱۵۰۰
با وجود افزایش قیمت طلای جهانی، اما قیمت سکه در بازار داخل در یک سراشیبی عجیب قرار گرفت، تا جاییکه حباب سکه در بعد از ظهر امروز، به مرز صفر نیز نزدیک شده بود.
حباب قیمت سکه پودر شد

به گزارش اقتصادنیوز، حباب سکه که در روزهای ملتهب ارزی در مهر ماه و اوایل آبان ماه، تا 2 میلیون تومان متورم شده بود، با فروکش کردن انتظارات منفی، ترکید.

امروز با بالارفتن شانس بایدن برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، قیمت دلار تهران به سرعت خود را 3 کانال عقب کشید و به محدوده 24,500 تومان رساند. سکه نیز بی چند و چون، از دلار پیروی و به راحتی تا کانال 11 میلیون تومانی عقب‌نشینی کرد. این عقب‌نشینی در حالی رخ داد که سکه‌بازان در طول یکی دو ماه گذشته، نرخ دلار را تا 35 هزار تومان هم دیده و خریدار سکه در مرز 16 میلیون تومان هم شده بودند. اما اکنون سکه چاره‌ای جز تبعیت از جو روانی بازار ندارد.

باید توجه کرد که این اتفاق در حالی رخ داده که اونس جهانی با افزایش شانس بایدن، در روندی افزایشی حرکت کرده و پس از انتخابات، خود را تا 1950 دلار بالا کشیده است. اما این اتفاق هم مانع از تخلیه حباب سکه نشد. 


در همین ارتباط بخوانید:

ریزش فوری دلار تهران


با اینحال، در طول یک ساعت اخیر، دلار و سکه بخشی از ریزش را پس گرفتند. طبعا پس از یک ریزش سنگین، تجدید قوا در هر بازاری طبیعی است. اما برای بازه کوتاه‌مدت می‌توان حدس زد که خریداران سکه در قیمت‌های اوج، در ضرر خواهند ماند.

اما برای دریافت اثر واقعی انتخابات آمریکا بر اقتصاد ایران و بازارهای مالی، گفتگوی «اکوایران» با حجت قندی، اقتصاددان ایرانی ساکن آمریکا را ببینید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید