اتحادیه اروپا تعرفه بر واردات آمریکا اعمال می کند

کدخبر: ۳۷۱۵۳۷
تنها سه روز بعد از انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و ادامه رقابت انتخاباتی در این کشور،‌خبرگزاری رویترز جمعه شب نوشت: اتحادیه اروپا هفته آینده تعرفه هایی بر ۴ میلیارد دلار از واردات ایالات متحده اعمال خواهد کرد.
اتحادیه اروپا تعرفه بر واردات آمریکا اعمال می کند

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، رویترز به نقل از دیپلمات های اروپایی نوشت:‌ اتحادیه اروپا پس از دریافت مجوز از سازمات تجارت جهانی در مورد اختلاف بر سر یارانه شرکت هواپیماسازی بوئینگ،‌ احتمالا هفته آینده بر ۴ میلیارد دلار از واردات آمریکا تعرفه اعمال خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، اکثر دولت های اتحادیه اروپا از اعمال تعرفه (بر واردات کالاهای آمریکایی ) حمایت می کنند و انتظار میرود که اعمال تعرفه ها پس از جلسه وزیران بازرگانی اتحادیه اروپا در روز دوشنبه صورت بگیرد.

سازمان تجارت جهانی ماه گذشته حکم کرد که اتحادیه اروپا می‌تواند به تلافی یارانه‌های دولتی‌ که به هواپیماسازی بوئینگ داده می‌شود به ۴ میلیارد دلار از واردات آمریکا تعرفه وضع کند.

سازمان تجارت جهانی اعلام کرد که میزان این تعرفه‌های تلافی‌جویانه ۳.۹۹ میلیارد دلار است که برابر با میزان ضرری است که رقیب اروپایی بوئینگ، ایرباس، از یارانه‌های داده شده به بوئینگ متحمل شده و بخشی از فروش خود را از دست داده است.

"رابرت لایتایزر" نماینده تجاری آمریکا در واکنش به این رأی گفت: اتحادیه اروپا هیچ مبنای معتبری برای وضع تعرفه‌های تلافی‌جویانه بر هیچ کالای آمریکایی ندارد. به جز معافیت مالیاتی‌ که توسط ایالت واشنگتن به بوئینگ داده شده بود و در اوایل امسال لغو شد، سازمان تجارت جهانی هیچ مبنایی برای یارانه‌های دولتی در دست نداشت.

"والدیس دومبوروسکیس" معاون اجرایی کمیسیون اروپا در توئیتر خود نوشت: اتحادیه اروپا فوری به شکلی مثبت و سازنده با آمریکا وارد مذاکره خواهد شد تا در مورد گام‌های بعدی تصمیم‌گیری کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید