قدرت نمایی فروشندگان در بازار ارز و سکه

حمایت حیاتی دلار از دست رفت +‌جدول ونمودار

کدخبر: ۳۷۱۷۸۳
اقتصادنیوز: امروز 17 آبان 99، قدرت در دو بازار ارز و سکه در دست فروشندگان بود؛ افزایش فروش ها قیمت دلار را به کانال 24 هزار تومانی برد و سکه به زیر 12 میلیون تومان رفت.
حمایت حیاتی دلار از دست رفت +‌جدول ونمودار

به گزارش اقتصادنیوز  ریزش دلار موجب شد که این ارز، امروز دو حمایت مهم 26 هزار تومانی و 25 هزار و 500 تومانی را از دست بدهد و با 2 هزار و 100 تومان کاهش به بهای 24 هزار و 800 تومان برسد.

برخی تحلیل گران فنی باور دارند، با شکست سطح حمایتی 25 هزار و 500 تومانی،‌ بازار نقطه حمایتی 23 هزار و 800 تومانی را هدف قرار گرفته است؛ البته عده ای هم باور دارند، دلار پیش از آن باید از نقطه 24 هزار و 200تومانی پایین برود. در این میان، بیشتر معامله گران باور دارند تا زمانی که دلار به بالای 26 هزار تومان بازنگردد، نمی توان به روند و افزایش میان مدت امیدوار بود.

هم زمان با ریزش قیمت دلار، سکه امامی هم نزدیک به یک میلیون تومان افت قیمت را تجربه کرد و در محدوده 11 میلیون و 800 هزار تومانی قرار گرفت. سکه تا زمانی که زیر مرز 12 میلیونی به سر می برد، سایه افت بیشتر قیمت ها را بر سر خواهد داشت. بیشتر تحلیل گران فنی باور داشتند که سکه از دو حمایت قوی 11 میلیون و 450 هزار تومان و 10 میلیون و 200 هزار تومان برخوردار است.

حباب سکه کاهش یافت

روز چهارشنبه حباب سکه در حدود یک میلیون و 500 هزار تومان بود؛ با افت شدید قیمت این فلز گران بها در بازار از روز پنج شنبه، حباب این فلز گران بها به شدت کاهش یافته است. روز پنج شنبه حباب سکه در حدود 600 هزار تومان شد و روز شنبه در سطح 400 هزار تومان قرار گرفت. نزدیک شدن ارزش بازاری سکه به ارزش ذاتی آن، زمینه ساز واقعی شدن قیمت سکه و خروج هیجان از این بازار را کلید زده است. هم زمان عده ای هم عنوان می کنند با توجه به تخلیه حباب، سکه به سطح مناسبی برای خرید رسیده است. با این حال، در صورتی که قیمت دلار افت بیشتری را تجربه کند، بعید نیست که سکه نیز سطوح پایین تری را نیز به ثبت برساند.

بازدهی منفی در تمام بازارها

روز شنبه تمام بازارها بازدهی منفی داشتند. در این میان سهم دلار بیشتر از سایر بازارها بود، چرا که نزدیک به 8 درصد کاهش یافت. سکه هم کمی بیش از 7 درصد افت قیمت را تجربه کرد. در بازار سهام هم با توجه به افت قیمت دلار، بسیاری از سرمایه گذاران فروشنده شدند و در نتیجه آن، شاخص کل بورس بیش از 2 درصد از ارزش خود را از دست داد. طلای 18 عیار هم افت قابل توجهی را تجربه کرد، حال آنکه در بازارهای جهانی، طلا در روزهای انتهایی هفته در مسیر افزایشی قرار داشت و به سطح هزار و 950 دلاری هم رسیده بود. طلا هم تحت تاثیر افت قیمت دلار، در روز شنبه کاهشی شد و درمیانه کانال یک میلیون و 100 هزار تومان قرار گرفت.

  • بازدهی بازارها شنبه 14 آبان
  • جدول روند بهای سکه و ارز 17 آبان
  • نمودار بهای سکه 17 آبان 99
  • نمودار بهای درهم 17 آبان 99
  • نمودار بهای دلار 17 آبان 99
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید