نرخ آپارتمان زیر قیمت متوسط بازار در تهران + جدول

کدخبر: ۳۷۲۰۲۶
در بازار مسکن واحدهای مسکونی که با سطح قیمتی پایین‌تر از میانگین قیمت مسکن پایتخت به بازار عرضه شده‌اند از سوی واسطه‌ها به‌عنوان گزینه‌های پیش‌روی خانه‌اولی‌ها برای خرید معرفی می‌شوند.
نرخ آپارتمان زیر قیمت متوسط بازار در تهران + جدول

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دنیای اقتصاد، تحقیقات میدانی نشان می‌دهد در حالی‌که بخشی از معاملات خرید واحدهای مسکونی نوساز یا کم‌سن و سال در سال‌های گذشته از سوی خانه‌اولی‌ها انجام می‌شد، هم‌اکنون عملا این گروه از واحدهای مسکونی به اجبار از دایره انتخاب این متقاضیان خارج شده و حتی در عمده موارد این متقاضیان توان مالی کافی برای خرید واحدهای مسکونی قدیمی‌ساز نیز ندارند.

با این حال کماکان در بازار مسکن واحدهای مسکونی که با سطح قیمتی پایین‌تر از میانگین قیمت مسکن پایتخت به بازار عرضه شده‌اند از سوی واسطه‌ها به‌عنوان گزینه‌های پیش‌روی خانه‌اولی‌ها برای خرید معرفی می‌شوند. این واحدهای مسکونی معمولا سن بنایی بالاتر از ۱۵ سال دارند و در عمده موارد عمر بنای آنها به ۳۰ سال نیز می‌رسد. توصیه واسطه‌های بازار مسکن به خانه‌اولی‌های کم‌پولی که هنوز در بازار حضور دارند در عمده موارد آن است که چون این متقاضیان در شرایط نبود وام موثر و افت قدرت خرید قادر به خرید واحدهای مسکونی نوساز نیستند این واحدهای قدیمی‌ساز که متوسط قیمت هر مترمربع از آنها از میانگین قیمت هرمترمربع مسکن در شهر تهران کمتر است را به‌عنوان گزینه‌های جدی برای خرید مورد بررسی قرار دهند و پس از بازسازی آنها دست‌کم برای یک بازه زمانی چندساله در این واحدها ساکن شوند. 

07-01

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید