بورس به روند صعودی برمی گردد؟

کدخبر: ۳۷۲۷۰۱
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات آخرین روز هفته، با افزایش 9 هزار و 116 واحد روبه‌رو شد تا مشخص شود سطح حمایتی 1.2 میلیون واحد سطح مهمی است و شاخص کل در برابر ریزش به سطوح کمتر از آن مقاومت کرده است. در همین حال شاخص تولید صنعتی شرکت های بورسی به بالاترین سطح در دو سال اخیر رسید که خبری خوش برای بورس محسوب می شود.
بورس به روند صعودی برمی گردد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، ‌بورس اوراق بهادار تهران که در روزهای قبل روند کاهشی به خود گرفته بود، دیروز در پایان معاملات با افزایش 9 هزار و 116 واحد شاخص کل به رقم یک میلیون و 221 هزار و 57 واحد رسید. حجم معاملات در بورس و فرابورس نیز به بیش از 13.5 هزار میلیارد تومان رسید که در روزهای اخیر بی سابقه بوده است. بیشترین اثر افزایش بر شاخص بورس را نمادهای ملی مس، گل‌گهر، فولاد مبارکه، چادرملو، پتروشیمی پارس، ایران خودرو و کشتیرانی در رشد شاخص داشتند.

در همین حال گزارش ماهیانه تولید صنعتی با استفاده از اطلاعات شرکت های بورسی توسط پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی منتشر شد که براساس آن در مهر ماه مانند شش ماه اخیر روند صعودی رشد شاخص تولید صنعتی شرکت‌های بورسی ادامه یافت و رشد این شاخص نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 6.9 درصد رسید که در دو سال اخیر بی سابقه بوده است.

 بررسی سودآوری شرکت های بورسی در شش ماه 1399 نیز نشان می‌دهد که ۴۱۹ شرکت در مجموع رشد اسمی 64.8 درصدی سود خالص را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده‌اند. این در حالی است که از بین این شرکت ها ۵۱ شرکت زیان‌ده بوده‌اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۷۱ شرکت بود، کاهش داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید