نرخ دلار نهفته در بودجه 1400

کدخبر: ۳۷۳۹۰۹
بودجه 1400 در حال نهایی شدن است و مهمترین سوال این روزها، نرخ دلار نهفته در بودجه است. بودجه 1400 با چه دلاری تراز خواهد شد؟
نرخ دلار نهفته در بودجه 1400

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، به اعتقاد کارشناسان، نظام بودجه‌ریزی عصاره و تبلور نظام و محتوای حکمرانی و اقتصاد سیاسی و متاثر از ساختار توزیع قدرت سیاسی در جامعه است؛ به تعبیری سند بودجه تصویر مالی و عملیاتی شیوه حکمرانی و حکومتداری در سال برنامه‌ریزی محسوب می‌شود.

با این حال گفته می‌شود تلاش برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی بدون بازنگری در روش‌های حکمرانی و تغییر مبانی اقتصاد سیاسی بیهوده است و نتیجه ندارد.

در جدیدترین خبر پیرامون بودجه سال 1400، پورمحمدی معاون امور اقتصادی و بودجه سازمان برنامه و بودجه عنوان کرده است بودجه 1400 در میانه آذرماه تقدیم مجلس خواهد شد و اینکه در بودجه سال آینده، فروش نفت ۶۵۰ هزار بشکه و قیمت هر بشکه ۴۰ دلار پیش‌بینی شده است!

در گفتگویی با محمدتقی فیاضی، تحلیگر اقتصادی به این موضوع پرداخته‌ایم  چرابودجه سال 1399 تا این حد دچار کسری سنگین شد؟ آیا در بودجه امسال درآمدها غیرواقعی در نظر گرفته شده بودند یا هزینه‌ها؟ اینکه برای بودجه سال آینده بچه موضوعاتی از اهمیت ویژه برخوردارند؟ و برای آنکه بودجه سال 1400 دچار کسری نشود باید دلار را چند در نظر گرفت؟

دکتر فیاضی حداقل قیمت دلار برای جلوگیری از کسری بودجه را 16 هزار تومان می‌داند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید