پیش‌بینی 6 تحلیل‌گر از وضعیت امروز بورس پایتخت + جدول

کدخبر: ۳۷۴۳۴۹
اقتصادنیوز: اکثریت تحلیل‌گرانی که در نظرخواهی درباره وضعیت بورس تهران امروز اول آذر شرکت کرده‌اند، پیش‌بینی می‌کنند که شاخص کل مانند اکثر روزهای هفته پیش صعودی باشد.
پیش‌بینی 6 تحلیل‌گر از وضعیت امروز بورس پایتخت + جدول

به گزارش اقتصادنیوز برخی از این تحلیل‌گران  تاکید می‌کنند:  از آنجا که شاخص کل در آستانه برخورد با مقاومت میان مدت خود است و اندیکاتورها مقاومت های پیش روی خود را شکسته اند و اکثر قریب به اتفاق سهم ها در نقاط برگشتی از اصلاح های 60 تا 70 درصدی هستند به نظر می رسد امروز شاهد بازاری سبز باشیم.

کارشناسان بازار سرمایه در پیش‌بینی بازار امروز این نکته را نیز مدنظر دارند که بازار از محدوده درستی با حجم مناسب برگشته و فاز آخر ریزش خود را به سرعت پس می‌گیرد. پولهای هوشمند و ریسک پذیر در حال بازگشت هستند، به نظرم  بازار تا محدوده شاخص ۱/۵۰۰ مشکلی نداشته باشد و چالش اصلی محدوده پر تراکم ۱/۴۸۰ تا ۱/۷۶۰ است. در این محدوده بعضی خریداران جدید به سمت شناسایی سود و بخشی از سهامدارانی که در ریزش همراه بازار بوده اند، به سمت فروش با زیان کمتر خواهند رفت، لذا عرضه ها بیشتر شده و عیار سمت تقاضای بازار آنجا مشخص خواهد شد.

برخی دیگرر تحلیل‌گران اما با وجود  فضای مناسب در بازار معتقدند که امروز ممکن است با کمی ریزش داشته باشد، آنان تاکید می‌کنند:با توجه به بازگشایی نماد شستا و گذر بازار از ابهام در مورد تاثیر این نماد بر شاخص، در کنار بخش نامه های بانک مرکزی راجع به ایجاد صندوق های سرمایه گذاری در بورس و ممنوعیت فروش سهام عدالت، همه اخبار مثبتی بود که بازار تزریق شد. اصلاح زیاد بازار و ارزندگی بازار سرمایه، راه برای رشد بازار را نشان می دهد، اما با توجه به اینکه ۶ روز متوالی شاخص کل و هم وزن مثبت بود، ممکن است بازار ۱ اصلاح کوچکی داشته باشد و دوباره به مسیر رشد خود ادامه دهد.

آنان در توصیف وضعیت امروز بورس تهران تصریح می‌کنند:بازار سهام در چند روز گذشته رشد مناسبی را تجربه کرده و از همین رو در دو روز ابتدای هفتهجاری شاهد افزایش حجم عرضه ها خواهیم بود. هرچند ریزش سنگین بازار سهام در سه ماه اخیر بسیاری را نسبت به پایداری رشد قیمت ها بدبین کرده اما در صورت رشد بازار در هفته جاری، روند نزولی شاخص کل نیز شکسته خواهد شد. همچنان گروه فلزات اساسی، بانک و فرآورده های نفتی برای سرمایه گذاری میان مدتی قابل توصیه هستند.

پیش بینی اول آذر1399

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید