امید سکه‌بازان رنگ باخت؛

​گسل های فعال در بازار سکه

کدخبر: ۳۷۴۴۳۲
گسل هایی که قیمت سکه بر آنها بنا شده بود، بسیار فعال شده بودند و هر لحظه، یک زمین لرزه شدید را محتمل می کردند.
​گسل های فعال در بازار سکه

به گزارش اقتصادنیوز، بازار سکه در هفته گذشته تبدیل به آوار شد. آواری که سکه‌بازان انتظارش را نمی کشیدند. 

گسل های سکه فعال شدند

البته برخی از معامله گران سکه پیش بینی این اتفاق را می‌کردند. در واقع گسل هایی که قیمت سکه بر آنها بنا شده بود، بسیار فعال شده بودند و هر لحظه، یک زمین لرزه شدید را محتمل می کردند. 

سکه و دلار

سکه بازان ناامید شدند

قیمت سکه روی دلار بالا و اونس بالا بسته شده بود اما هر دو فاکتور، سکه بازان را ناامید کردند. دلار پس از مکث طولانی در کانال 26، به کانال پایین تر هم چراغ سبز نشان داد. از آنسو اونس جهانی هم با رونمایی از واکسن کرونا، امید سکه بازان برای لمس مجدد کانال 2 هزار دلاری را از بین برد. به نوعی آخرین تیر از سوی واکسن زده شد.

پیشتر اقتصادنیوز نسبت به ریسک بالاتر سکه در قیاس با دلار، در گزارشی با عنوان «خرید سکه پرریسک‌تر است یا دلار؟» هشدار داده بود. اکنون سکه از قیمت اوج 27 درصد فاصله گرفته است.

در حالیکه دلار از نقطه اوج کمتر از 20 درصد ریزش داشته است. این ریسک بالاتر در قطع های کوچک سکه هم بیشتر بود. چرا که به دلیل قیمت پایین‌تر، امکان خرید از سوی بخش بیشتری از جامعه را داشت و از اینرو، تقاضای بالاتر، قیمت آن را اسیر حباب قطورتری کرده بود. در حال حاضر قیمت ربع سکه، 46 درصد دچار حباب است، در حالیکه این نسبت پیش از انتخابات آمریکا تا بیش از 60 درصد نیز پیش رفته بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید