خریداران در انتظار کاهش قیمت

کدخبر: ۳۷۴۹۴۵
رییس اتحادیه مشاوران املاک از کاهش ۴۸ و ۳۱ درصدی معاملات ملک به ترتیب در شهر تهران و کل کشور طی یک ماه گذشته خبر داد و گفت: با توجه به پایین آمدن قیمت مسکن، خریداران در انتظار افت بیشتر نرخهای پیشنهادی هستند.
خریداران در انتظار کاهش قیمت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ،مصطفی قلی خسروی اظهار کرد: در آبان ۱۳۹۹ تعداد ۵۰۷۲ فقره قرارداد خرید و فروش ملک در شهر تهران به امضا رسیده که نسبت به ماه گذشته ۴۸ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش نشان می دهد.

وی افزود: در کل کشور نیز طی آبان ماه ۱۳۹۹ بالغ بر ۴۴ هزار و ۳۳۹ مبایعه نامه (قرارداد خرید و فروش) منعقد شده که از افت ۳۱ درصد نسبت به مهرماه امسال و رشد ۶۷ درصد نسبت به آبان پارسال حکایت دارد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران درباره تعداد قراردادهای اجاره نیز گفت: با توجه به آمار سامانه ثبت املاک و مستغلات کشور، آبان ماه امسال ۱۶ هزار و ۵۸۳ اجاره نامه در شهر تهران به ثبت رسیده که نسبت به ماه قبل ۱۰ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶۶ درصد افزایش یافته است.

خسروی تصریح کرد: در کل کشور نیز طی آبان ماه ۱۳۹۹ تعداد ۱۳۳ هزار و ۹۶ قرارداد اجاره به امضا رسیده که ۹ درصد کمتر از مهرماه سال جاری و ۲۷۳ درصد بیشتر از آبان سال گذشته بوده است.

وی درباره علت کاهش معاملات مسکن در آبان ماه گفت: با توجه به امیدواریهایی که نسبت به آینده اقتصاد کشور ایجاد شده، افت قیمت ارز و کاهش نرخهای پیشنهادی مسکن شاهد افزایش عرضه و کاهش تقاضا در بازار املاک بودیم که به افت معاملات منجر شد. تقاضای بالقوه ای در بازار وجود دارد اما بسیاری از متقاضیان در انتظار افت بیشتر قیمتها هستند.

خسروی با بیان اینکه در شهر تهران قیمت مسکن حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است اظهار کرد: به کسانی که قصد سرمایه گذاری در بازار مسکن را دارند توصیه خرید نمی کنیم اما با توجه به اینکه حجم قابل توجهی فایل در بازار وجود دارد متقاضیان مصرفی می توانند ضمن بررسی نرخها، شرایط واحد مسکونی مدنظر خود را سنیجده و اقدام به خرید کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید