چند بیمار کرونایی از سفر هوایی جاماندند

کدخبر: ۳۷۵۱۸۷
اقتصادنیوز : معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از صادر نشدن بلیت برای ۷۰۰ بیمار کرونایی در حوزه هوایی، ریلی و جاده‌ای خبر داد و گفت: دیگر پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده مانند ضدعفونی کردن، رعایت فاصله اجتماعی و... به صورت روزانه اجرا می‌شود.
چند بیمار کرونایی از سفر هوایی جاماندند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ،شهرام آدم‌نژاد  اظهار کرد: اجرای پروتکل‌های بهداشتی در همه حوزه‌های حمل و نقل از جمله زیر بخش‌های جاده‌ای، ریلی و هوایی همه روزه اجرا می‌شود و از ابتدای آذر ماه که استعلام مسافران برای انجام سفرهای داخلی برون شهری در همه زیر بخش‌های مختلف اجباری اعلام شد. صدور بلیت برای مسافران منوط به اجرای این پروتکل شده و همه سیستم‌های خرید و فروش بلیت سفر به سامانه مورد نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متصل شد.

وی اجرای پروتکل اخیر درباره استعلام وضعیت ابتلا مسافران به ویروس کرونا از چهارشنبه هفته گذشته در حوزه ریلی و شنبه هفته جاری در حوزه هوایی تکمیل شد، افزود: در این راستا از ابتدای آذر ماه تا کنون بیش از ۷۰۰ مسافر که تست کرونای آن‌ها مثبت شده و از اعلام نتیجه تست کمتر از ۱۴ روز گذشته بود، بلیتی صادر نشد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در زمینه گندزدایی و ضدعفونی همه بخش‌های حمل و نقل نیز رصد روزانه صورت می‌گیرد و بر اساس آمارهای موجود هزار و ۵۴۰ پایانه مسافری ریلی، جاده‌ای و ترمینال و فرودگاه ضدعفونی می‌شود و ۴۱۰ هزار هواپیما، قطار، اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه پلاک عمومی نیز ضدعفونی شده و می‌شوند.

آدم نژاد گفت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نیز از روز نخست ابلاغ در همه حوزه‌ها اجرایی شد بدین شکل که در حوزه ریلی با ۵۰ درصد ظرفیت مسافرگیری صورت گرفت و در ابتدا در حوزه هوایی دو ردیف آخر کابین خالی نگه داشته می‌شد و در ادامه شاهد اجرای پروتکل جدید برای رعایت محدودیت ۶۰ درصدی برای پذیرش مسافر بودیم که در این زمینه صنعت هوایی کشور همکاری بسیار خوبی داشتند.

وی اظهار کرد: در اجرای این پروتکل‌ها وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت ارتباطات همکاری لازم را انجام داده‌اند و هر پروتکلی نیاز باشد و به ما ابلاغ کنند اجرایی خواهیم کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید