افت شدید قیمت ها در بازار طلا

شرط اول نزول دلار فراهم شد؟‌ + جدول ونمودار

کدخبر: ۳۷۵۱۹۷
اقتصادنیوز: دلار در چهارمین روز هفته، سطح حمایتی 25 هزار و 500 تومان را از دست داد تا شرط اول برای رفتن این ارز به سوی سطوح پایین تر فراهم شود.
شرط اول نزول دلار فراهم شد؟‌ + جدول ونمودار

به گزارش اقتصادنیوز دلار که روز دوشنبه در حوالی 25 هزار و 800 تومان به کار خود پایان داده بود، صبح روز سه شنبه روی کف کانال 25 هزار تومانی معاملات خود را شروع کرد. عاملی که در این فاصله موجب شد، دلار با چنین کاهش شدیدی روبه رو شود، از نگاه فعالان، پذیرش ضمنی ترامپ درباره شکست در انتخابات آمریکا بود. برخی از معامله گران بارها سعی کرده بودند، با جوسازی پیرامون اظهارات ترامپ درباره تقلب در انتخابات آمریکا، انگیزه فروش در بازیگران داخلی را کاهش دهند. با این حال، بازار روز سه شنبه تقریبا به طور کامل عبور از ترامپ را باور کرد.

سیگنال سیاسی به بازار ارز 

با توجه به سوابق تیم انتخابی بایدن برای مسائل بین المللی، به نظر می رسد در دوران جدید، آمریکا تمایل دارد شیوه متفاوتی را نسبت به ترامپ در پیش بگیرد و ممکن است این تیم بازگشت به توافق هسته ای را در برنامه خود داشته باشد. در چنین شرایطی، معامله گران بلند مدت تمایل کمتری برای حضور در بازار دارند. آن ها در دو صورت به بازار بازخواهند گشت؛ اول اینکه، نقدینگی با همین سرعت به رشد خود ادامه دهد و دوم اینکه، سیگنال های دریافتی آتی نشان دهد که خبری از کاهش تنش ها میان ایران و آمریکا نخواهد بود.

شرط دوم نزول دلار 

روز سه شنبه نوسان گیران افزایشی تلاش زیادی کردند که دلار را به بالای سطح 25 هزارو 500 تومانی بازگردانند، ولی موفق نشدند. اگر بازار روز چهارشنبه هم زیر سطح یاد شده باقی بماند، ریزش به کانال 24 هزارتومانی هم بعید نخواهد بود.

شرط دومی که کمک می کند، ریزش دلار تضمین شود، نزول نرخ حواله درهم به زیر مرز 7  هزار تومانی است. درهم امروز در مقاطعی زیر 7 هزار تومان معامله شد، ولی معامله گران تلاش زیادی برای حفظ آن کردند و در صورتی که خریدهای خود را در روز چهارشنبه ادامه دهند، می توانند خط مهم درهم را از شکست نجات دهند. با این حال، نزول درهم به زیر 7 هزار تومان، سیگنال سنگینی از احتمال افت بیشتر قیمت دلار در بازار داخلی خواهد بود.

طلای 18 عیار سقوط کرد 

نزول شدید بهای اونس طلا در بازارهای جهانی طی دو روز جاری موجب شد که امروز طلای 18 عیار هم خط حمایتی یک میلیون و 100 هزار تومان را از دست دهد و تا محدوده یک میلیون و 60 هزار تومانی نزول کند. طلای 18 عیار اکنون حمایت مهم یک میلیون تومانی را در پیش رو دارد. این حمایت به اندازه ای قوی است که کمتر کسی باور میکند، طلا به زیر آن سقوط کند. با این حال، در صورت رفتن اونس طلا به کانال هزار و 700 دلاری و دلار به کانال 24 هزار تومانی، بعید نیست که طلای داخلی حمایت مهم خود را از دست دهد. طلای 18 عیار امروز بیش از 5 درصد از ارزش خود را از دست داد و در قعر جدول بازدهی روزانه قرار گرفت. در کنار این، به گفته فعالان، بازار داخلی طلا به صورت رسمی تعطیل است و متقاضی خاصی در بازار حضور ندارد که با تقاضای خود از نزول قیمت ها جلوگیری کند. معاملات طلا عموما به فضای مجازی و معامله گران خرده پا تر محدود شده است و آن ها هم به نظر می رسد توان مقاومت در برابر روند سقوط اونس و ریزش دلار را نداشتند.

 

  • بازدهی بازارها 4 آذر 99
  • روند بهای سکه وارز 4 آذر 99
  • نمودار روند بهای سکه 4 آذر 99
  • روند بهای درهم 4 آذر 99
  • روند بهای دلار4 آذر 99
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید