خبر مهم سازمان تامین اجتماعی درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان

کدخبر: ۳۷۵۶۵۰
رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از مهلت سه ماهه برای حذف و اضافه بیمه تکمیلی بازنشستگان این سازمان خبر داد.
خبر مهم سازمان تامین اجتماعی درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، علی اصغر بیات، با اشاره به قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی که از ابتدای آذرماه با آتیه سازان حافظ برای مدت یک سال دیگر تمدید شد اظهار کرد: افرادی که پیش از این تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار داشتند بیمه شان به طور خودکار تمدید می شود و نیازی به مراجعه به کانون بازنشستگان ندارند.

وی افزود: اما اگر شخصی تحت پوشش قرار نداشت و می خواست خود را بیمه کند یا قصد انصراف از بیمه داشت به مدت سه ماه مهلت دارد تا برای حذف یا اضافه بیمه تکمیلی اقدام کند. این مهلت از اول آذرماه شروع شده و تا ۳۰ بهمن ادامه دارد.

ساختمان تامین اجتماعی

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی اضافه کرد که بنابراین متقاضیان می توانند در مهلت مذکور نسبت به حذف و اضافه مشخصات خود و افراد تحت پوشش در لیست قرارداد جدید با مراجعه به دفاتر کانون‌ها و یا سایت کانون عالی بازنشستگان اقدام کنند.

به گفته بیات مبلغ بیمه تکمیلی در قرارداد جدید به ازای هر نفر ۶۵ هزار تومان است؛ ضمن آنکه در قرارداد جدید سقف تعهدات درمان فوق تخصصی با ۱۰۰ درصد افزایش، از ۲۰ به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی همچنین پیش از این اعلام کرده بود که برای بیماران کرونایی نیز سقف پرداخت هزینه تست، آزمایش و بستری ۶ میلیون تومان بود که در قرارداد جدید به سقف ۴۰ میلیون تومان رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید