دست‌انداز دلار در مسیر کاهشی سکه؛

طلا پشت سکه را خالی کرد

کدخبر: ۳۷۵۸۶۰
اونس طلا در پایان هفته کاری گذشته به زیر 1800 دلار سقوط کرد تا امید سکه بازان برای کامبک قیمت سکه به حداقل برسد. با اینحال، تحولات رخ داده در 24 ساعت گذشته، می تواند دلار را به دست اندازی برای مسیر نزولی سکه بدل کند.
طلا پشت سکه را خالی کرد

به گزارش اقتصادنیوز، سکه در اولین روز هفته همچنان زیر 11 میلیون تومان باقی مانده است. با اینحال، به نظر تغییراتی در بازار ارز قابل ردیابی است. با ترور دانشمند ایرانی در روز گذشته، احتمال دارد که بازار ارز نیز تحت تاثیر این اتفاق، نوسان افزایشی دهد. امروز قیمت دلار در بازار آزاد تهران به محدوده 25 هزار تومان بازگشت. در صورت تثبیت دلار در کانال 25، احتمال تشدید انتظارات منفی وجود دارد.

اما در هفته گذشته، طلا کانال 1800 دلاری را از دست داد. ورود طلا به کانال 1700، عاملی است که می تواند در برابر واقعه دیروز، مقاومت کند و سکه را در کانال 10 میلیونی نگه دارد. 

سکه

در حال حاضر، قیمت سکه با توجه به آخرین نرخ دلار و اونس، 10 میلیون و 500 هزار تومان می ارزد. در نتیجه سکه 3 درصد از قیمت ذاتی خود پیشتر است. در واقع با دلار 25 هزار تومانی نیز سکه می تواند زیر 11 میلیون تومان دوام آورد. اما باید توجه کرد که اگر تحولات سیاسی غیرقابل پیش بینی رخ دهد یا اینکه انتظار فعالان بازار نسبت به اثر انتخاب بایدن، تغییر کند، حباب سکه نیز در 3 درصد نخواهد ماند و احتمالا بار دیگر، فلز زرد داخلی اسیر قیمت موهومی شود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید