بررسی میزان فروش کالاها با نزدیک شدن به بلک فرایدی؛

تغییرات کرونایی «جمعه سیاه»

کدخبر: ۳۷۵۸۷۲
محدودیت های کرونایی در آمریکا سبب شد تا بلک فرایدی خریدهای آنلاین را 21.5 درصد نسبت به سال قبل افزایش دهد. در همین رابطه ایالتهایی که محدودیت ها در آنها جدی تر از سایرین بوده است فروش بیشتری را تجربه کرده اند.
تغییرات کرونایی «جمعه سیاه»

به گزارش اقتصاد نیوز، با نزدیک شدن به بلک فرایدی «جمعه سیاه» که می‌توان گفت بهترین روز خریداران و فروشندگان است، میزان فروش فروشگاه‌های آنلاین در حال رکورد زدن است. 

طبق گفته سایت سی‌ان‌بی‌سی، فروش آنلاین جمعه سیاه در آستانه رسیدن به بالاترین رقم خود است. بر اساس اطلاعات اولیه تحلیل آدوبی، خریداران کالاهای ارزان وب‌سایت‌ها را برای معاملات با قیمت‌های خوب شخم می‌زدند. از سوی دیگر فروشگاه‌‌ها نیز در طی شیوع ویروس کرونا از فروش حضوری جلوگیری به عمل آوردند.

رکورد فروش آنلاین در بلک فرایدی

تا اواخر روز جمعه ، میزان فروش آنلاین بین 8.9 تا 9.6 میلیارد دلار بود که در مقایسه با سال گذشته ، 20 تا 29 درصد افزایش داشت ، البته باز هم این متغیر، بستگی به تعداد خریداران در اواخر شب دارد. از ساعت 4 بعد از ظهر حدود 42 درصد فروش از طریق تلفن‌های هوشمند انجام شده که این میزان 7 واحد درصد افزایش نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

حجم فروش در جمعه سیاه حاکی از آن بود که فروش یک روزه که غالبا با یک جنون تقاضا در صف‌های طولانی در فروشگاه و پیگیری اقلام هدیه‌ای همراه بوده، اکنون بیشتر بصورت آنلاین انجام می‌شود. به گفته Adobe ، با افزایش خرید آنلاین جمعه سیاه ، مصرف‌کنندگان در آمریکا حداقل 6.2 میلیون دلار در هر دقیقه، در حراج روزهای تعطیل هزینه می کنند.

همچنین به گفته Adobe ، فروش آنلاین در روز شکرگذاری نیز با رسیدن به حد 5.1 میلیارد دلار رکوردی جدید را به ثبت رسانده و 21.5 درصد جهش پیدا کرده است. این شرکت، معاملات وب سایت‌ها را در 80 مورد از 100 خرده فروش آنلاین برتر آمریکا تجزیه و تحلیل می‌کند. نتایج این بررسیها نشان می دهد که نیمی از این فروش از طریق تلفن‌های هوشمند حاصل شده است. ازسوی دیگر شرکت‌هایی که سریعترین گزینه را برای تحویل بسته به خانه مشتریان ارائه می دهند ، 31 درصد نرخ بازدید بیشتری بر سایت‌های خود دارند.

محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری کرونا رفتار خریداران را دستخوش تغییر کرده است. اگر متقاضیان در ایالت‌هایی با محدودیت های کووید۱۹ در اطراف فروشگاه‌ها زندگی می‌کردند، احتمال خرید آنلاین هدایا بیشتر بود. Adobe در روز شکرگذاری اعلام کرد که در مقایسه با ایالت های دارای محدودیت کمتر، ایالت‌هایی که محدودیت‌های بیشتری داشتند، نسبت به سال گذشته 3.4 برابر رشد بیشتری را در خرید آنلاین آن مناطق تجربه کرده اند.

کرونا بلک فرایدی

کالاهای پرطرفدار در فروش آنلاین

بر اساس گزارشAdobe ، اسباب بازی‌ها و محصولات مراقبت شخصی پرطرفدار ترین کالاها میان خریداران بودند. هزینه‌های خرید آنلاین اسباب بازی ها در مقایسه با میانگین روزانه ماه اکتبر، 294 درصد افزایش داشته است. این رقم برای محصولت مراقبت شخصی در این کشور 278 درصد ثبت شد. در همین خصوص حجم معامله در لوازم اداری نیز 114 درصد و فروش تختخواب 109 درصد رشد را تجربه کرده است.

اگرچه هزینه‌های پوشاک در روز شکرگذاری بیشتر شده اما در مقایسه با متوسط فروشی که در ماه اکتبر رخ داده بود، این میزان هنوز هم کمتر از سطح سال گذشته است. این موسسه اعلام کرد که ژاکت و سایر لباس ها در لیست هدایا قرار ندارند زیرا بسیاری از آمریکایی‌ها در خانه کار می کنند و لباس‌های راحت‌تر و غیررسمی‌تری را انتخاب می‌کنند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید