تورم 32 قلم خوراکی از 46.4 درصد عبور کرد

کدخبر: ۳۷۵۹۲۵
اقتصادنیوز :‌ براساس اطلاعات متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور مربوط به آبان ١٣٩٩ از 53 قلم خوراکی منتخب، تعداد 32 قلم، درصد تغییر سالانه بالاتر از نرخ تورم نقطه‌ای کل کشور 46.4 درصد داشته‌اند.
تورم 32 قلم خوراکی از 46.4 درصد عبور کرد

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، براساس اطلاعات متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور مربوط به آبان ١٣٩٩ در گروه نان و غلات، برنج ایرانی درجه یک با ٩,٢ درصد، برنج خارجی درجه یک با ٧.٩ درصد و شیرینی خشک با ٥.٩ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

طبق نمودار 39 قلم کالای خوراکی در ابان ماه تورم بیش از 5 درصدی را نسبت به ماه قبل خود تجربه کرده‌اند. 2 قلم خوراکی نیز افت قیمت را تجربه کرده‌اند. درصورتی که این روند رشد ماهانه قیمت‌ها متوقف نشود نرخ تورم میانگین سالانه نیز در ماه‌های اینده رکوردی تاریخی خواهد زد.

HBnaVd4FiVtu

 

همچنین بررسی متوسط قیمت‌های آبان ماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد از 53 قلم خوراکی منتخب، تعداد 32 قلم، درصد تغییر سالانه بالاتر از نرخ تورم نقطه‌ای کل کشور 46.4 درصد داشته‌اند.

ISZveALWaLn5

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها

در این گروه، اقلام مرغ ماشینی با ٢٦,٢ درصد،گوشت گاو یا گوساله با ١٨.١ درصد، ماهی قزل‌آلا با ١٣.٩ درصد و گوشت گوسفند با ١٣.٧ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به روغن نباتی جامد با ٣٣,١ درصد، روغن مایع با ١٢.٦ درصد و خامه پاستوریزه با ١١.٢ درصد بوده است. همچنین در ماه جاری متوسط قیمت تخم مرغ ماشینی با کاهش ٦.٤ درصدی رو به رو بوده است.

میوه و خشکبار

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت مربوط به لیموترش با  ١٤,٩ درصد و موز با ١١.٢ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است. همچنین در ماه جاری متوسط قیمت پرتقال ٨.٩ درصد کاهش قیمت نسبت به ماه قبل داشته‌ است.

سبزیجات

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت مربوط به گوجه فرنگی با ٢٠٨,٩ درصد، فلفل‌دلمه‌ای با ٦٢.٣ درصد،پیاز با ٦٢.٢ درصد  و کدو سبز با ٢١.٠ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت مربوط به نوشابه گازدار با ١٠,٠ درصد  و چای خارجی بسته‌ای با ٩.٥ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید