خبری خوش درباره بازار سرمایه/ بورس بازان بخوانند

کدخبر: ۳۷۶۰۲۴
آمار و ارقام از بازگشت دوباره بازار سرمایه به روزهای سبز و امیدوارکننده خود می گویند؛ البته این بار بورس بر خلاف ماه های ابتدایی سال، آهسته و پیوسته حرکت می کند و همین رشد منطقی در کنار عوامل دیگری مانند گزارش های شرکت ها می تواند اعتماد از دست رفته سرمایه گذاران را به بازار برگرداند.
خبری خوش درباره بازار سرمایه/ بورس بازان بخوانند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در پس رشد شارپی شاخص بورس یک ریزش عمیق نهفته بود. به طوریکه شاخص کل در ماه های ابتدایی سال رشدی چشم گیر و به باور بسیاری از تحلیلگران غیرمنطقی داشت و به دو میلیون واحد رسید.

 

در نهایت در مردادماه بود که اصلاح یا همان ریزش بازار آغاز شد و عمری به طول حدود چهار ماه داشت. طی این ریزش شاخص به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد عقب گرد کرد و بیش از ۵۰۰ سهم بورسی بین ۳۰ تا ۵۰ درصد اصلاح قیمت داشتند.

رشد حجم، تعداد و ارزش معاملات طی دو هفته اخیر، نشان از ورود سرمایه های جدید به بازر است. به طوریکه گفته میشود طی دو هفته گذشته، ۱۰ درصد از پول های خروجی از بورس به این بازار برگشته است. بر این اساس در پایان معاملات روز گذشته بازار سرمایه، ارزش معاملات به بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان رسید.

تعداد معاملات که در اواسط آبان به کمتر از ۵۰۰ هزار معامله رسیده بود، اواخر هفته گذشته به بیش از یک و نیم میلیون معامله افزایش پیدا کرد.

این اتفاق درحالی رخ داده است که پیش از این پیش بینی می شد چنانچه بایدن برنده انتخابا آمریکا شود، حرکت بازار سرمایه نزولی خواهد شد اما این اتفاق رخ نداد. هرچند تا چند روز بعد از انتخابات حرکت شاخص نوسانی بود اما در نهایت وزنه تراز به سمت صعود بازار سنگینی کرد.

کارشناسان بر این باورند اعتماد سرمایه گذاران به بازار سرمایه درحال احیا است و این بازار با حرکتی آهسته و پیوسته به کانال یک میلیون و ۶۵۰ هزار تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد بازخواهد گشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید