ابلاغیه مهم سازمان امور مالیاتی برای مودیان+ سند

کدخبر: ۳۷۶۳۱۲
مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا که تسهیلات کرونایی برای مودیان مالیاتی در نظر گرفته برای اجرا ابلاغ شد.
ابلاغیه مهم سازمان امور مالیاتی برای مودیان+ سند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، امید علی پارسا رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا در مورد تسهیلات مالیاتی مودیان را برای اجرا ابلاغ کرد.

 

در این نامه آمده است:‌ مصوبات چهل و پنجمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا موضوع نامه شماره ۹۸۳۲۵ مورخ ۱۳۹۹/۰۹/۰۱ رئیس دفتر محترم و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، احکام مالیاتی جزء های ۲ الی ۱۰ بند (ج) مصوبات مذکور به شرح ذیل جهت اجرا ابلاغ می شود:

۴- موارد مقرر در قانون مالیاتهای مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده برای مهلت زمانی اعتراضی به اوراق مالیاتی که آخرین مهلت آن از تاریخ ۱۳۹۹/۰۹/۰۱ تا ۱۳۹۹/۱۱/۰۱ باشد، و نیز احکام اجرای ماده ۲۳۸ قانون مالیاتهای مستقیم و ماده ۲۹ قانون ارزش افزوده برای مدت مذکور، به مدت یک و نیم ماه تمدید می‌شود.

۵- بخشودگی جرایم پرداخت نشده بدهی مالیات و عوارض قانون موسوم به تجمیع عوارض مصوب ۱۳۸۷/۱۰/۲۲ به شرط پرداخت اصل مالیات و عوارض از اول آذر تا پایان سال ۱۳۹۹ تمدید می‌شود.

۶- مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سوم و چهارم سال ۱۳۹۹ و سررسید پرداخت مالیات آن برای کلیه مودیان مالیاتی به مدت یک ماه تمدید می‌شود.

۷- صدور یا تجدید پروانه کسب یا کار اشخاص حقیقی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیاتهای مستقیم تا پایان سال ۱۳۹۹ نیاز به اخذ گواهی پرداخت با ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی نخواهد داشت.

۸- کلیه عملیات اجرایی موضوع فصل نهم از باب چهارم قانون مالیاتهای مستقیم (وصول مالیات) تا ۱۳۹۹/۱۱/۱۰ برای اشخاص حقیقی موقوف الاجرا می شود.

۹- آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی موضوع ماده ۱۱۰ قانون مالیاتهای مستقیم که در بازه زمانی۱۳۹۹/۰۹/۰۱ تا ۱۳۹۹/۱۱/۰۱ باشد، تا تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ تمدید می‌شود.

۱۰- مهلت ارائه صورتهای مالی حسابرسی شده توسط سازمان حسابرسی با موسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی ایران موضوع ماده ۲۷۲ قانون مالیاتهای مستقیم برای اشخاص حقیقی و حقوقی که در اجرای مقررات ماده مذکور ملزم به ارائه صورت های مالی حسابرسی شده می باشند حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ تمدید می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید