جریمه مشترکان پر مصرف مشخص شد

کدخبر: ۳۷۶۷۴۸
اقتصادنیوز : تبصره ۶ لایحه بودجه سال آینده کشور به وزارت نیرو اجازه می‌دهد علاوه بر دریافت نرخ آب بهای شهری، به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب بالاتر از الگوی مصرف تعیین شده توسط هیأت وزیران مبلغ 200 ریال از مشترکان آب، دریافت و به خزانه‌داری کل کشور واریز کند.
جریمه مشترکان پر مصرف مشخص شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  وجوه فوق مشمول مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده نخواهد بود. صددرصد وجوه دریافتی تا سقف ۹۶۵ میلیارد ریال  از محل حساب مذکور در ردیف معین در بودجه شرکت مهندسی آبفای کشور صرفاً جهت آبرسانی شرب روستایی و عشایری و اصلاح شبکه آب مربوط به آن اختصاص می‌یابد. ۲۰ درصد اعتبار مذکور برای آبرسانی شرب عشایری و ۸۰ درصد برای آبرسانی شرب روستایی بر اساس شاخص جمعیت و کمبود آب شرب سالم بین استان‌های کشور در مقاطع سه ماهه از طریق شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور توزیع می‌شود تا پس از مبادله موافقت نامه بین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان‌ها و شرکت‌های آب و فاضلاب استانی یا سازمان امور عشایر ایران هزینه شود.

در بند ج تبصره ۶ این لایحه آمده است عوارض موضوع ماده ۵ قانون حمایت از صنعت برق کشور مصوب ۱۰ آبان ماه ۹۴ به میزان ۱۰ درصد میزان برق مصرفی در سقف ۱۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تعیین می شود و مشترکان برق روستایی و عشایری مجاز و برق چاه‌های کشاورزی مجاز از شمول حکم این بند معاف هستند.

منابع حاصله به صورت کامل تا سقف ۸۰۰ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال  به حساب شرکت توانیر نزد خزانه داری کل کشور و تا سقف ۱۰ هزار ۸۹۰ میلیارد ریال به حساب ساتبا نزد خزانه داری کل کشور واریز می‌شود تا پس از مبادله موافقت نامه با سازمان برنامه و بودجه کشور به ترتیب صرف حمایت از توسعه و نگهداری شبکه‌های برق روستایی و تولید برق تجدیدپذیر و پاک شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید