برترین صندوق سرمایه‌گذاری بورس مشخص شد

کدخبر: ۳۷۶۹۰۳
صندوق یکم اکسیر فارابی به‌عنوان برترین صندوق سرمایه‌گذاری بورس معرفی شد.
برترین صندوق سرمایه‌گذاری بورس مشخص شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بنابر اعلام کارگزاری فارابی، بررسی‌ها نشان می‌دهد بازدهی شاخص کل بورس در یک ماه اخیر ۱۵ درصد بوده، اما صندوق یکم اکسیر فارابی توانسته به بازدهی بیش از ۲۸ درصد (حدودا دو برابر بازدهی شاخص کل بورس) دست یابد.

صندوق یکم اکسیر فارابی بهترین گزینه برای افرادی است که زمان و دانش تحلیلی کافی برای سرمایه‌گذاری پرریسک مثل خرید سهام شرکت‌ها را ندارند.

این متقاضیان سرمایه‌گذاری در بورس می‌توانند به جای سرمایه‌گذاری پرریسکی مثل خرید مستقیم سهام شرکت‌ها، در صندوق سهامی یکم اکسیر فارابی - که توسط گروهی از تحلیلگران حرفه‌ای مدیریت می‌شود - سرمایه‌گذاری کنند.

تجربه نشان داده بازدهی بازار سرمایه همواره از بازدهی بازارهای موازی بیشتر بوده است. به‌طور مثال طی ۱۰ سال اخیر بازدهی بازار ارز تقریباً دو هزار درصد بوده، اما صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعال در بازار سرمایه، بازدهی بسیار بالاتری نسبت به بازار ارز داشته‌اند.

برای نمونه بازدهی صندوق یکم اکسیر کارگزاری فارابی ظرف ۱۰ سال اخیر حدود ۱۳ هزار درصد بوده، در حالی‌ که هیچ‌ یک از بازارهای موازی در این ۱۰ سال چنین بازدهی برای سرمایه‌گذاران نداشته‌اند.

به غیر از مدیریت حرفه‌ای و بازدهی قابل‌ توجه صندوق یکم اکسیر فارابی، مزیت دیگر این صندوق صدور و ابطال آنلاین واحدهای سرمایه‌گذاری آن برای متقاضیان است.

در واقع افراد متقاضی به‌سادگی می‌توانند بدون مراجعه حضوری به کارگزاری فارابی، فرایند احراز هویت غیر حضوری سجام و ثبت‌ نام کارگزاری را انجام داده و سپس در سایت صندوق اطلاعات خود را وارد کرده و سرمایه‌گذاری را آغاز کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد صندوق یکم اکسیر فارابی در حال حاضر بیش از ۷۶۵ میلیارد تومان دارایی تحت مدیریت دارد و سرمایه‌گذاران می‌توانند با کمتر از ۵۰۰ هزار تومان نیز در صندوق مذکور سرمایه‌گذاری کنند.

افرادی که یکصد میلیون تومان در صندوق یکم اکسیر فارابی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، فقط در یک ماه اخیر بیش از ۲۸ میلیون تومان سود کسب کرده‌اند، به‌بیان دیگر ارزش دارایی‌هایشان به بیش از ۱۲۸ میلیون تومان رسیده است.

صندوق یکم اکسیر فارابی تحت نظارت سازمان بورس در سال ۱۳۸۸ توسط کارگزاری فارابی راه‌اندازی شد و در یک دهه اخیر جزء برترین صندوق‌های سهامی کشورمان بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید