سرنوشت اقتصادی جهان در سال آینده میلادی

کدخبر: ۳۷۶۹۵۷
سازمان همکاری و توسعه اقتصادی روز اول دسامبر گزارش جدید چشم انداز اقتصادی جهان را منتشر کرد. در این گزارش اشاره شده است که چین تنها اقتصاد بزرگی باقی خواهد ماند که امسال رشد مثبتی داشته است.
سرنوشت اقتصادی جهان در سال آینده میلادی

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرآنلاین سازمان همکاری و توسعه اقتصادی روز اول دسامبر گزارش جدید چشم انداز اقتصادی جهان را منتشر کرد. در این گزارش اشاره شده است که چین تنها اقتصاد بزرگی باقی خواهد ماند که امسال رشد مثبتی داشته است.  انتظار می رود که در پایان سال آینده، اقتصاد جهانی به سطح قبل از شیوع کرونا بازگردد. نیز، پیش بینی می شود که سهم چین در رشد اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۱   بیش از

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی: سهم چین در رشد اقتصادی جهانی در سال ۲۰۲۱ بیش از یک سوم خواهد بود یک سوم  باشد.

طبق پیش بینی این گزارش، اقتصاد جهانی امسال  بر اثر شیوع کرونا ۴.۲درصد  کوچک شود که بهتر از  پیش بینی ها در ماه های ژوئن و سپتامبر سال جاری است. این گزارش معتقد است که استفاده  ازواکسن  کرونا در آینده  و تسریع مداوم بهبود اقتصادی چین به افزایش اطمینان در بازار و بهبود اقتصاد جهانی کمک می کند؛ اقتصاد جهانی طی دو سال آینده به طور متوسط ​​حدود ۴ درصد رشد خواهد داشت.

 سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در این گزارش  از دولت های کشورهای مختلف  خواسته است تا با استفاده از ابزارهای سیاستی مطمئن شوند که گروه های آسیب دیده از این پاندمی پشتیبانی مورد نیاز خود را دریافت می کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید