حضور فعال شرکت‌های نفتی روسیه در سوریه

کدخبر: ۳۷۷۱۱۹
دو شرکت نفتی روسیه برای گسترش فعالیت‌های خود، اقدام به تأسیس شعبه در دمشق کرده‌اند.
حضور فعال شرکت‌های نفتی روسیه در سوریه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، دو شرکت نفتی روسیه پس از تصویب وزارت اقتصاد و تجارت خارجی دولت سوریه، دو شعبه در دمشق، پایتخت سوریه برای انجام عملیات اکتشاف، توسعه و تولید نفت، افتتاح کردند. شرکت‌های Mercury و Villada قبل از این مجوز نیز قراردادهایی در زمینه نقشه‌برداری، حفاری و تولید در بخش‌های نفت و گاز در مناطق مرکزی و شرقی سوریه، منعقد کرده بودند.

افتتاح شعب این دو شرکت، نزدیک به یک ماه پس از افتتاح شعبه شرکت روسی STG Technology در دمشق صورت می‌گیرد و هدف آن ارائه خدمات در زمینه‌های نفت، گاز، منابع معدنی، تجارت مواد معدنی و شیمیایی است.

شرکت روسی Soyuz Nafta Gas اولین شرکتی بود که در سال 2013 با دولت سوریه برای تحقیق در مورد نفت و گاز در مرزهای آبی سوریه در مدیترانه، قراردادی منعقد کرد. این قرارداد شامل عملیات اکتشافی در مساحت 2.190 کیلومترمربع برای مدت 25 سال بود

سپس شرکت Stroytransgas در سال 2017 با عقد قراردادهایی، اکتشاف گاز و نفت در سواحل طرطوس و بانیاس، علاوه بر میدان قره در حومه حمص و همچنین حق استخراج فسفات از معادن الشرقیه در پالمیرا را دنبال کرد.

 این در حالی است که شرکت‌های ایرانی به دلیل انجام پروژه‌هایی در خلیج‌فارس ونیز آب‌های عمیق دریای خزر، تجربه بیشتری نسبت به شرکت‌های روسی در عرصه حفاری و استخراج دریایی دارند و در نتیجه، می‌توانند نقش فعال‌تری نسبت به شرکت‌های روسی داشته باشند.

گفتنی است یکی از دلایل مهم حضور فعال شرکت‌های روسی در صنعت نفت و گاز سوریه، حضور طولانی‌مدت برخی از این شرکت‌ها در دوران قبل از بحران و نیز تلاش و اراده حاکمیت روسیه برای اخذ قراردادهایی در بخش‌های سودده به جهت تحکیم نفوذ اقتصادی در سوریه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید