شکاف شدید بین قیمت فروش و خرید سکه

دو نشانه در بازار سکه

کدخبر: ۳۷۷۱۱۱
در حالی که فروشندگان تلاش دارند قیمت سکه در در بالای کانال 12 میلیون تومان حفظ کنند قیمت خرید سکه از مردم در نیمه اول کانال 11 میلیون تومان قرار دارد.
دو نشانه در بازار سکه

به گزارش اقتصادنیوز، بازار سکه از میانه هفته گذشته  افزایشی شد و به سرعت را به خود کانال 12 میلیون تومانی رساند. سکه روز پنج‌شنبه در محدوده 12 میلیون و 200 هزار تومان معامله شد که حدود 14 درصد از قیمت پنج‌شنبه دو هفته قبل بالاتر بود. برآورد ها نشان می‌دهد اما این رشد یک روی ماجرا است و بازار سکه روی دیگری نیز دارد.

روی دیگر بازار سکه

در هر بازاری در کنار قیمت فروش، قیمت خرید نیز وجود دارد. بازار سکه نیز از این قاعده کنار نیست و معامله گران معمولاً با دو تا سه درصد اختلاف از قیمت فروش اقدام به خرید می‌کنند.

اما مشاهدات میدانی اقتصاد نیوز نشان می‌دهد در روز پنج‌شنبه اختلاف قیمت فروش و خرید سکه بالا بوده است. در روز 5 شنبه در حالی قیمت فروش به متقاضیان 12 میلیون و 200 هزار تومان عنوان می‌شد که قیمت خرید از آنان بین 600 تا 800 هزار تومان پایین‌تر از قیمت فروش بود.

نکته جالب‌تر این‌که اکثر فروشندگان سکه حاضر به خرید در حجم بالای 10 سکه نبودند و معدود فروشندگانی که حاضر به خرید سکه در این حجم بود باهدف خرید به فروش اقدام به معامله می‌کردند.

اختلاف بالای قیمت فروش سکه و قیمت خرید آن حکایت از آن دارد که معامله گران حرفه‌ای تصویر ملموسی از روند بازار ندارند و احتمال کاهش قیمت در بازار بالا است. شاهد دیگری که این ظن را تقویت می‌کند خودداری از خریدهای در حجم 10 تایی بوده است. این نشانه نیز حکایت از آن دارد که معامله گران تصور می‌کنند در هفته جاری امکان خرید باقیمت‌های پایین‌تری از هفته گذشته دارند.

پیش‌بینی قیمت سکه در روز شنبه

سکه در هفته گذشته از تمام زیرمجموعه‌های در قطع کوچک‌تر و سایر بازارهای رقیب افزایش قیمتی بیشتری داشت. انتظار می‌رود رشد سنگین قیمت سکه موجب کاهش قدرت ریسک‌پذیری سکه در معاملات امروز شود. گرچه در معاملات فردایی قیمت سکه کماکان بالای 12 میلیون تومان است اما امکان کاهش قیمت سکه به یک کانال پایین‌تر وجود دارد. البته گروه طرفدار سرمایه‌گذاری در بازار سکه تأکیددارند رشد قابل‌توجه سکه زمینه برای تحریک تقاضای بیشتری در ابتدای هفته است بخصوص از سوی کسانی که تصور می‌کنند از رشد قیمت‌ها جامانده‌اند.

3779D89B-6C37-423C-9772-B7877142178A

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید