6 کارشناس تحولات امروز بورس پایتخت را پیش‌بینی کردند + نمودار

کدخبر: ۳۷۷۳۱۹
اقتصادنیوز: اکثریت کارشناسانی که در یک نظرخواهی درباره وضعیت شاخص بورس تهران در 16 آذر 99 شرکت کرده‌اند، پیش‌بینی می‌کنند که امروز روند بازار مثبت باشد.
6 کارشناس تحولات امروز بورس پایتخت را پیش‌بینی کردند + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز  این تحلیل‌گران تاکید می‌کنند: روند کلی بازار سرمایه با توجه به عواملی همچون جذاب شدن قیمت سهام ناشی از اصلاح قیمتی چند ماه گذشته ، تعادل قیمت دلار ، افزایش قیمت دلار نیمایی و همچنین پیش‌بینی گزارش‌های عملکردی مثبت شرکت ها نسبت به شش ماهه اول سال احتمالا مثبت خواهد بود. در کنار این مواردنمی‌توان به تاثیر ​تحولات سیاسی در روند آتی بازار سرمایه بی‌توجه بود. با توجه به تضعیف بازار های موازی نظیر دلار، مسکن و غیره احتمالا نقدینگی به سمت بازار سرمایه هدایت می شود. ضمن این که با اخبار خوب مربوط به واکسن کرونا و افزایش صادرات و همچنین افزایش بازدهی شرکت ها روند کلی بازار مثبت پیش بینی می شود. با کم شدن نگرانی از روند بازار سرمایه،  امروز نیز همانند روزگذشته شاهد روند مثبتی خواهیم داشت.    با این حال با توجه به کاهش تزریق نقدینگی در بازار نسبت به اوایل امسال احتمالا نباید در انتظار روند صعودی شتابان باشیم.

این تحلیل‌گران همچنین تاکید می‌کنند: این روزها سهام دلاری از ارزندگی خاصی برخوردار شده‌اند، همچنین پیش بینی می شود صنایع بانکی و خودرو با تقاضای خوبی همراه باشند. در بازار امروز احتمالا شاهد یک  روند متعادل با افزایش تدریجی قدرت تقاضا خواهیم بود.

این تحلیل‌گران درپایان تاکیدمی‌کنند:توصیه می‌شود سرمایه گذاران با دید بلندمدت در بازار سرمایه حضور داشته باشند و شرکت‌های سودآور با رویکرد صادراتی را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند.

پیش بینی 16 آذر

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید