قیمت مسکن در تهران منهای منطقه یک و سه

کدخبر: ۳۷۸۴۸۰
اقتصاد نیوز: وزارت راه وشهرسازی قیمت مسکن در شهر تهران را بدون دو منطقه 20 میلیون تومان اعلام کرد.
قیمت مسکن در تهران منهای منطقه یک و سه

به گزارش اقتصاد نیوز، در حالی که بانک مرکزی می گوید: متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 27 میلیون تومان بوده، وزارت راه و شهرسازی مدعی است قیمت مسکن در تهران حدود 25 میلیون تومان است.
محمود محمودزاده در خصوص تصمیم وزارت راه و شهرسازی برای ارائه آمار کشوری از میانگین قیمت خرید و فروش هرمترمربع واحد مسکونی همچنین بازار اجاره در استطاعت عموم مردم، گفت: با توجه به آنکه آماری که قبلا با برداشت از داده های مرکز آمار و بانک مرکزی از قیمت خریدوفروش هر متر مربع واحد مسکونی ارائه می شد فقط مختص تهران بود و تعمیم آن به کل کشور سبب افزایش کاذب قیمت ها می شد، ارائه آمار به آن شیوه متوقف شد.

وی  ادامه داد: هم اکنون برای تمام مراکز استان ها میانگین آمار خرید و فروش استخراج شده و در هفته جاری ارائه خواهد شد.معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در تهران میانگین خریدوفروش یک مترمربع واحد مسکونی حدود ۲۵ میلیون تومان است. درعین حال در شهر تهران اگر مناطق یک و سه را که رقم های خرید و فروش در آنها غیرمنطقی است را در نظر نگیریم، میانگین قیمت هر مترمربع خرید و فروش واحد مسکونی ۲۰ میلیون تومان برآورد می شود.

بانک مرکزی برای آبان متوسط قیمت مسکن را 27 میلیون تومان اعلام کرد که که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل 1.8 و 118.2 درصد افزایش داشته است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید