سوغات کریسمس برای تقاضای نفت

کدخبر: ۳۷۸۵۷۹
تقاضای جهانی نفت، پس از افت شدید ماه گذشته بار دیگر بهبود یافته است؛ مصرف در آسیا و آمریکای لاتین بالا رفته و در اروپا بهتر شده است.
 سوغات کریسمس برای تقاضای نفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نفت خبر و به نقل از بلومبرگ، مصرف سوخت در چین و هند و ژاپن و برزیل بسیار قوی است. حالا پس از تسهیل مقررات آمدوشد در بریتانیا، اسپانیا و فرانسه، ماشین سواران اروپا هم با دیگر به جاده‌ها آمده‌اند.

مدیرعامل بزرگترین شرکت اجاره کامیون اروپا به بلومبرگ می‌گوید: «دسامبر شلوغ‌ترین ماه کاری ما خواهد بود.» شرکت آقای مورتنسن ۷۵۰۰ ماشین در اختیار دارد و می‌گوید برای این ماه باید اجاره هم بکند «همه کامیون‌ها با نهایت ظرفیت مشغول کارند.» 

بلومبرگ غیر از شواهد مشهود در شهرهای بزرگ جهان آمار هفتگی نیز از گرد جهان فراهم کرده است، از میزان عوارض جاده‌ای در ایالات متحده، ترافیک‌های سنگین شهرهای اروپا و شاخص‌های آلودگی شهرهای چینی که همگی حکایت از افزایش آمار حمل‌ونقل دارد. 

افزایش تقاضا به علاوه سرازیر شدن سرمایه جدید به بخش کمودیتیز برنت، شاخص بهای جهانی نفت را روز پنجشنبه به کانال ۵۰ دلاری وارد کرد. 

با این میزان از افزایش تقاضا شاید اوپک  برای سال آینده نفس راحتی بکشد چون که تا سال آینده و با آمدن واکسن احتمالا تقاضا وضعیت بهتری نیز پیدا کند. 

آمار افزایش استفاده جاده‌ای سه نقطه حساس دارد، آسیا بیشترین رشد تقاضا را دارد و وی از آن اروپا و آمریکای لاتین و جنوبی از پی می‌آیند.  تقاضا برای بنزین در چین، هند و ژاپن به نزدیک میزان پیش از کرونا بازگشته است. یعنی در دومین، سومین و چهارمین مصرف‌کنندگان بزرگ نفت جهان. 

بهبود شرایط آمدوشد مردم منتظر کریسمس را به خیابان‌ها آورده است. مردم در انتظار شادی کریسمس و نفتی‌ها خوشحال از شادی مردم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید