منشا خاموشی معابر و پارک ها در تهران

کدخبر: ۳۸۲۱۹۷
اقتصاد نیوز: دلیل خاموشی چراغ های بزرگراهها و فضای سبز در تهران و سایر استان ها کاهش مصرف گاز اعلام شد.
منشا خاموشی معابر و پارک ها در تهران

به گزارش اقتصاد نیوز چندی وقتی است که چراغ های معابر سطح شهر تهران و راه های بین شهری در کنار پارک ها از ساعت 9 شب به بعد خاموش می شوند.

ابتدا دلیل چنین اقدامی در خواست راهور عنوان شد اما پلیس اعلام کرد درخواستی برای این کار به توانیر ارائه نکرده است امروز مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع توانیر گفت: تعدیل روشنایی معابر با هدف کاهش مصرف گاز نیروگاهی در سه بخش روشنایی بزرگراهی، بین شهری و فضای سبز انجام می‌شود.

مسعود صادقی"  افزود: این طرح و با محوریت شرکت های توزیع برق، وزارت راه و شهرسازی و شهرداری ها و در همه استان ها در حال اجرا است و انتظار می رود همه دستگاه های اجرایی کشور، همکاری لازم را برای اجرای این طرح با شرکت های توزیع برق به عمل آورند.

او اجرای طرح منع تردد شبانه شهری به دلیل شیوع بیماری کرونا را  فرصتی مناسب برای کاهش روشنایی در برخی از بزرگراه ها و معابر کم تردد دانست و ادامه داد: حفظ و حراست از منابع انرژی، وظیفه و رسالتی ملی است.

صادقی گفت: به دنبال کاهش دمای هوا و افزایش مصرف حامل های انرژی به عنوان منابع حرارتی، وزارت نیرو در راستای پشتیبانی از زیرساخت های انرژی کشور، طرح های متعددی را در دستور کار خود قرار داده است که کاهش و تعدیل روشنایی معابر درون و برون شهری از جمله مهم ترین این طرح ها است.
به گفته مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران، اصلاح روشنایی معابر یک میلیون لیتر در سوخت صرفه جویی به‌همراه دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید