ارائه 49 رقم نهال و بذر اصلاح‌شده برای کشاورزان

کدخبر: ۳۸۲۴۲۰
امروز 49 رقم نهال و بذر اصلاح‌شده در موسسه تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی رونمایی و به کشاورزان معرفی شد.
ارائه 49 رقم نهال و بذر اصلاح‌شده برای کشاورزان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، امروز 49 رقم بذر و نهال اصلاح‌شده در حوزه‌های زراعت و باغبانی با مسؤولان در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی رونمایی شد. این بذرها بیشتر در حوزه مناطق دیم، حوزه باغبانی و زراعت است.

 

مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر 18 رقم گندم، جو، یونجه، شبدر، آفتابگردان، کنجد، ذرت پایا و کلزا معرفی کرده که قابلیت کشت آن در انواع اقلیم‌ها و شرایط آب و هوایی وجود دارد.

همچنین مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور نیز 6 رقم گندم، جو و بذر علوفه معرفی کرده که عملکرد آن نسبت به نوع مشابه بالاتر است. همچنین مؤسسه تحقیقات چغندر قند دو رقم چغندر معرفی کرده که درصد قند بالا داشته و به بیماری‌ها مقاوم است.

مؤسسه تحقیقاتی علوم باغبانی کشور نیز 15 رقم از جمله زردآلو، انگور، گیلاس و محصولات گلخانه‌ای معرفی کردند. مؤسسه تحقیقات برنج کشور هم یک رقم بذر برنج که زودرس بوده و عملکرد و کیفیت بهتری دارد معرفی کرده است.

بذر و ارقام اصلاح شده ضامن امنیت غذایی در جهان است، طبق گزارش فائو در 40 سال آینده تنها اصلاح ژنتیک و تحقیقات ضامن امنیت غذایی جهان خواهد بود. اصلاح ژنتیک در سال 1960 شروع شد و تحت عنوان انقلاب سبز نامیده شده است. تمام دنیا روی این موضوع به شدت کار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند و از هیچ فعالیتی فروگذار نمی‌کنند؛ چرا که می‌دانند امنتی غذایی جهان بدون تحقیقات و ژنتیک امکان‌پذیر نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید