معاون بورس کالا خبر داد:

پذیره نویسی دو صندوق‌ کالای کشاورزی در بورس+ جزئیات مهم

کدخبر: ۳۸۲۹۷۷
ناصرپور گفت: از هفته آینده دو صندوق کالای کشاورزی به مدت ۵ روز کاری، پذیره نویسی می‌شوند.
پذیره نویسی دو صندوق‌ کالای کشاورزی در بورس+ جزئیات مهم

به گزارش اقتصادنیوز، علیرضا ناصرپور معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران در رابطه با زمان آغاز فعالیت صندوق‌های کالایی کشاورزی در بورس کالا، اظهار داشت: از هفته آینده پذیره نویسی ۲ صندوق کشاورزی قابل معامله در بورس کالا آغاز می‌شود و افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند در این پذیره نویسی شرکت کنند.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری در این صندوق به صورت هر واحد است و واحد‌های این صندوق متشکل از کالا‌های کشاورزی است که در بورس کالا معامله می‌شوند.

ناصرپور گفت: سهامدار با خرید هر واحد از این صندوق، به مدیر صندوق اجازه می‌دهد در کالا‌های مبتنی بر سپرده مانند پسته و زعفران سرمایه گذاری کند.

وی با بیان اینکه این صندوق‌های قابل معامله با سرمایه متغیر ایجاد می‌شود، افزود:  صندوق‌های کشاورزی  در مرحله نخست با حداقل ۱۰ میلیارد تومان و با ۱۰۰ میلیون واحد سرمایه گذاری، پذیره نویسی می‌شود و در صورت تکمیل واحدها، دوباره سرمایه صندوق افزایش می‌یابد.

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران اضافه کرد: هفته آینده  پذیره نویسی  در ۵ روز کاری صورت می‌گیرد و بعد از دریافت مجوز از سازمان بورس، معاملات ثانوی در بورس کالا انجام می‌شود.

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران گفت: یکی از مزایای این صندوق‌ها، متنوع سازی سبد سهامی سهامداران است که ریسک را کاهش می‌دهد و همچنین در بخش اقتصاد کلان، این صندوق‌ها باعث پایدارسازی قیمت محصولات می‌شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید